Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Lille poden min har kvitt belegg i munnen. Eg har litt lett kløe i eine brystet. Kva er egentleg kjenneteikn på sopp i brystet? Er det skadeleg for poden?
Expat Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Ja, det høres ut som om et soppangrep står for døren. Det plager de færreste barn, men smerten for mor kan komme opp mot det å føde, ifølge venninna mi som stridde med det. Luft på puppen, skifte innlegg hver gang du har ammet, ikke ullinnlegg direkte på brystet og kom deg til legen og få salve (Mycostatin) til dere begge! Dette er i siste liten du tar det hos deg nå!! Begge parter må behandles.
Babykilo Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Få det behandlet fort som f...! Jeg har nå åpne sår og super-ømme brystvorter og svetter og griner når jeg ammer. Det bedrer seg litt etter noen påsmøringer, men herregud! Ikke la det få skikkelig tak. Gutten virker såre fornøyd med soppen, han.
Gjest Skrevet 24. august 2006 #4 Skrevet 24. august 2006 Hvis du kan se et hvitt belegg inne i munnen på barnet, ikke bare på tunga (dette er som oftest bare melk), men også på sidene inne i munnen er det sopp. Brystknoppene blir røde som bringebær og det skal gjøre vondt innover i brystet. Smertene skal man kjenne lenge etter amming.
Blomman Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 du skal ha mycostatin salve -babyen mikstur. Les forøvrig på tråden utdrivningssmerter- der har jg skrevet råd mot sopp.
3 skatter ute:) Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 var hos ammepoliklinikk i dag:) fikk fantastisk hjelp. soppangrep her, brukt mycostatin nå i 2 uker, men like h... vondt fordi. og nå har det blitt begynnende brystbetennelse da pga dette igjen. fikk krystallfiolett og skal smøre på det nå i noen dager. fancy farge på mine pupper og på vår kjære lille baby.. men, hjelper det så skal jeg jaggu være fiolett i noen dager jeg. for dette er vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå