Gå til innhold

Kiropraktor vs Fysoterapi???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er forskjellen???

får vi det gratis vi som er gravid??

jeg har kraftig bækkenløsning med gangvansker, nå i det siste er det vondt å sove på rygg, på siden, vell det er uansett hvordan jeg ligger å sover så gjør det vondt i bekkenet..

men har også vondt i musklene rundt bekkenet.

samtidig som det er musklene som slår seg vrang, så slår bækkenet seg vrang også...

går det ann å gå till begge??

hva syns dere jeg burde gå til??

og hva er forskjellen på de to??

sier tuuusen takk for svar på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?????

Skrevet

Hei.

Har stort sett same problem, og har hatt det siden uke 12, er nå 17+3.

Går fast til fysioterapaut så langt, og har både krykker og støttebelte.

Begge deler hjelper en del, da det er viktig og ikke provosere smerten mer enn nødvendig.

Er også mulig og få lånt både sklilaken og diverse hjelpe midler gjennom hjelpemiddelsentralen.

Man må snakke me lege først.

for å få gratis behandling må man og i kontakt me lege som skriver i rekvisisjonen at du har bekkenplager, med gangvansker.

du har da krav på gratis behandling t.o.m (event, kommer an på hvor mye og lenge du plages) 6 mnd etter fødselen.

Det er viktig å komme snart i gang med behandling, og begynne me hjelpemidler når slike problem oppstår, pga at faren er stor for at man kan plages mye og lenge etter fødselen, hvis man ikke tar problemene på alvor med engang.

Jeg har vært sykemeldt i 6 uker nå, men er nettopp begynt i 50%. skal prøve det enstund, men det er opptil meg. føler jeg at dette er for mye eller for tungt, trenger jeg bare ringe inn og få endret det.

Dette kommer nok dessverre an på legen og hvor god dialog og hvos forståelsesfull han/ hun er for slike problem.

I tillegg benytter jeg meg av både krykker og støttebelte på jobb. Jeg har og en slik stilling at jeg kan sitte, stå og gå når jeg måtte ønske det.

Ønsker deg lykke til vidre, og håper du snart kommer i gang og får bahndling.

Skrevet

Fysio får du dekka dersom legen skriver henvisning på bekkenløsning med gangvansker. Kiropraktor får ein uheldigvis ikkje dekka...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...