Gå til innhold

Når begynner permisjonen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Er du helt sikker på det? Mener min permisjon sist ble satt 3 uker før planlagt ksnitt dato, men hvis man går over tiden er det termindato som gjelder. Mener og huske det fordi jeg gikk glipp av noen dager permisjon siden gutten ble tatt før. Men det er noen år siden, mulig reglene er endret.

Er ikke helt sikker men man må jo levere bekreftelse på termin fra jordmor til trygdekontoret samtidig som man leverer papirer om krav til fødselspenger. Jeg vil nå tro at man går ut i permisjon 3 uker før datoen på denne bekreftelsen man får av jordmor.

Spør jordmor, hun vet sikkert (ihvertfall vet min veldig mye om dette), hvis ikke er det mulig å ringe trygdekontoret evt. sende dem en mail å spørre:)

Du MÅ ta 3 uker permisjon FØR barnet blir født. Hvis ikke mister du disse ukene. Du KAN imidlertid ta permisjon hele 12 uker før UL termin dato - men da får du jo mindre permisjon etter at barnet er født for du og far får uansett "bare" 44 eller 54 uker tilsammen.

Skal du ha KS 14 dager før UL termin bør du søke permisjon 5 uker før UL termin - hvis ikke kommer du til å miste 2 uker permisjon. Så enkelt er det.

Annonse

Mange meninger her. Jeg ringte trygdekontoret idag for å høre. Der sa de at ved planlagt ksnitt ble det regnet 3 uker før denne datoen og ikke termindato. Var også hos jordmor i dag, hun sa det samme. Så hvis du har jobbet frem til du får en dato, og dette er nærmere enn 3 uker før barnet kommer, mister du de ukene/ dagene. Glipp i systemet sa jordmora mi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...