Gå til innhold

Tjohoo innsetn.på lørdag

Anbefalte innlegg

Ja da ser alt endelig bra nok ut. holder på med fryseforsøk og prøver å gjøre det i naturlig syklus - blir så utrolig dårlig av alle hormonene. må nok gå på litt hormoner etterpå da for sikkerhets skyld.

som noen av dere kanskje husker har jeg et helt fotballag i fryseren så legen var enig i at de skal tine 4 og jeg får satt opp de to beste. er forsåvidt glad for at jeg skal inn på lørdag, da er det rolig på klinikken og få pasienter - hvis noen andre enn oss.

Er så glad nå og har virkelig tro på at det går bra denne gangen.

Forøvrig til alle dere som opplever samlebånd effekt. og vurderer å gjøre det privat - kom til Island. her er både sykepleiere og leger hyggelige og statistisk er de visst også veldig flinke.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6036587-tjohoo-innsetnp%C3%A5-l%C3%B8rdag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sailor.

Lykke til! Bor du på Island? Ellers så har jeg et spørsmål til deg angående fryseforsøket. Jeg holder selv på med mitt første fryseforsøk. Klinikken jeg går på nevnte aldri at det var mulig å gjøre fryseforsøk naturlig, og jeg ble automatisk satt på hormonene progynova og progestan. Jeg har regelmessig menstruasjon, så da er vel ikke det noe problem. Har du noen ide hvorfor noen ikke blir tilbydd det? Dette er mitt første forsøk siden IVF var avbrytt. Har noen egg i fryseren til en eventuelt runde to. Håper ikke det skjer da.... :) Så heldig du var som fikk så mange! Tør jeg spørre om hvor mange egentlig?

Du må i alle fall ha masser av lykke til! Vi går en spennende tid i møte!

Annonse

sorry kom ikke på datan igår. Ja jeg bor på island. når det gjelder fryseforsøk, jeg ble ikke tilbudt det heller men jeg spurte om ikke det v var mulig siden ingen ting ser ut til å være galt med oss - legen sa det skulle går greit. Han mente også at det ikke skulle ha noe å si for suksess raten heller. det som kanskje er greia er at jeg måtte litt oftere til UL og nå skal jeg inn i helga, noe de prøver å styre unna. Jeg er forsåvidt bare glad til vet at det blir roligere der imorgen. men når man går på hormoner så vet de nesten nøyaktig når det passer å få innsetting. men som sagt nå ser slimhinnen fin ut så hvis alt går etter planen så får jeg satt inn to fine egg imorgen. Jeg var overstimulert og fikk 14 befruktet egg (av 30) så jeg har tolv igjen. forrige fryseforsøk gikk ikke.

lykke til!!

klem

Spennade tid du òg går i møte!!!

Fryseforsøk står for tur her og:) Var på UL i dag, så ser ut til at vi får satt inn i neste veka-jippi!!!

Vil bare få ønskadeg lykke til med nytt forsøk, denne gang SKAL det gå bra¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ *krysser*

Godt du er nøgd med Island forresten! Vi holder til i Haugesund, og er nøgd der og. Litt samlebånd blir det, men de er hyggelige!

Nok ein gang, tv tvi!!!

• 2 uker senere...

Ønsker deg all lykke med innsetning og videre graviditet. Har noen spørsmål til deg, som jeg inderlig håper du vil svare meg på.

vet det er feil sted å spørre,men er desperat..

Jeg har hørt positive ting om island og IVF. Donoregg etc men finner ikke noe info på internett og føler meg ikke sterk nok psykisk til å ringe og snakke med noen ennå.. Jeg må ha donoregg, og min søster er villig til å donere:) Men jeg vil gjerne sjekke flere klinikker enn finland og england (danmark/sverige bruker ikke kjent donor) Så jeg lurte på om du har noen nettsteder jeg kan gå og lese som ikke står på islandsk.. har www.artmedica.is men den engelske siden er ikke oppegående..eller en mail adresse der jeg kan sende mail og spørre litt?? Blir veldig takknemlig for all hjelp:)

Vel jeg fant ingen e-mail tlf er +354 5158100.

De er utrolig når du får mot til deg å ringe be om å få snakke med en sykepleier først, Unnur og Sigridur er kjempehyggelige. de har best tid på tirsdager og torsdager med fullt av unntak selvfølgelig.

uannsett. det jeg kan fortelle deg er at her er det fullt mulig med kjent donor, jeg vet det er amnge i kø for ukjent donor så vet ikke om de tar imot så mange fra utlandet til det. det er ønskelig at evt donor er under 35 år og har egne barn. i tillegg er det krav om at det ikke er noen sykdommer som kan påvirke barnet eller behandlingen (forøvrig det samme som for IVF- hepatitt Hiv etc.) Jeg tror det er fullt mulig å starte behandlingen i norge for så å komme hit til uttak og innsetting. Jeg vet at ivf koster fullt her 257000ISK som er rundt 23000kr. pluss medisiner har også lest at eggdonor får en "ubehagskompensasjon" på mellom 50-100 000 Isk vet ikke om dere må betale det fordi dere kommer fra utlandet eller hva. VI som kommer under trygdesystemet her får alt litt billigere men vet ikke hvordan det er når du kommer fra Norge.

Jeg vet at det er noen lykkelige historier her om graviditeter av eggdonor. Jeg vet også at de tar imot par fra utlandet, iallfall var det planen da klinikken bel privatiset og åpnet for to år siden. håper det hjalp litt, hvis du vil ha mer info bare spør skal jeg fortelle det jeg vet og evt lete etter det på den islandske siden.

Klem

Annonse

Å tusen takk for svar:) Nå ble vi lykkelige her i stuen vår:)

Har hatt store problemer med å finne frem i denne jungelen, siden det ikke er lov i norge med eggdonasjon ble vi satt rett på "gata" av doktoren vår (føltes hvertfall slik)

Er veldig frekk som spør, men kunne eg fått mailet deg? Jeg legger den hvertfall ut så kan du skrive maile meg hvis du vil:)

[email protected]

Jeg vet ikke om du ønsker noe "nærkontakt" med meg, men jeg har mange spørsmål hvor kanskje ikke alle passer inn her.

Håper jeg ikke har vært for direkte og pågående nå:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...