Gå til innhold

litt intimt kanskje....:o(

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har fått en sopp infeksjon i sjeden og da har jeg lest at det går bare ann å bruke canesten vaginal tabletter, men det er jo hundrevis av dem hvem skal jeg da bruke...?? lønner det seg da å ta den en dags kuren....??? også klør det så ille rindt sjede åpningen, noen som veit om jeg da kan bruke den kremen bare akkuratt der....??

håper noen svarer for det er litt pinlig å spørre om sånn på apoteket synes jeg....hmmmm...

På forhånd TUSEN TAKK....:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6036105-litt-intimt-kanskjeo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! jeg har hatt soppinfeksjon flere ggr (herlige greier!), og har snakket med legen og lest pakningsvedleggene, og har fått vite at man kan bruke vagitoriene men man skal ikke bruke applikatoren (bare sette dem inn med fingrene). kremen kan man trygt bruke. men det er jo sikkert lurt å snakke med legen, for sikkerhets skyld!

soppinfeksjon er jo meeeget vanlig når man er gravid, dessverre...det er mangt vi skal gjennom!

lykke til, håper det går over...

Direkte anbefaling til meg fra erfaren gynekolog og fødselslege:

Bruk Pevaryl kombipkn. med 3 vagitorier og krem. De er fettbasert, og vil derfor 'smøre' mer enn det Canesten gjør, og når skjedemiljøet blir såpass forandret bør man behandle minst 3 dager.

Skulle det blusse opp igjen senere kan man benytte seg av depotvag som er 300 mg. (tror jeg, lenge siden jeg har vært på jobb på apoteket..)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...