Gå til innhold

Om aa baere barnet i armene, for deg og spesielt for pappa'n!

Anbefalte innlegg

Jeg bar barnet mitt mye paa venstrearmen fra begynnelsen. Ville bare oppfordre dere og spes pappa'n om aa vaere litt bevisst paa dette, for jeg ble fort mye sterkere i den armen enn den hoeyre, og pappa'n som bar etter mitt eksempel, fikk "papparygg" og maatte til fysioterapi ved 6mnd. Pappaer boer helst bare barnet paa midten, med lik belastning paa begge sider, de har jo ingen hofter aa svinge ut, liksom... Og det er godt aa venne seg til aa baere paa begge sider og paa midten for deg ogsaa!

Fortsetter under...

Prøver å huske på det i hverdagen, men hjelpes meg, går slett ikke å bære på høyre side!

Pappa her i huset har ingen problemer han (kanskje fordi han ikke bærer sååå mye...), men jeg kan merke at jeg har båret i snart seks måneder. Ikke så mye i en bestemt side, bare generelt i ryggen.

tettinntil.com er mitt beste tips!

Har selv kjøpt bæresjal, da bærer man og har armene fri samtidig! Belastningen fordeles over et større område, så det er helt annerledes enn babybjørn, f.eks. (Au!) Dessuten er det ikke tidsbegrensning på sjal, barnet sitter riktig, tett inntil sin mor eller far :) Jenta mi sovner nesten med det samme hun kommer i sjalet.

Har brukt elastisk sjal, lommeslynge, Babybjørn og Ergo til bæring. Synes ikke det er spesielt vanskelig å få til på egen hånd.

Ergoen er omtrent som babybjørn hvis du bærer forran og som en ryggsekk hvis du bærer på ryggen.

Elastisk sjal knytes ferdig før du setter i babyen og så kan du eventuelt stramme litt etterpå hvis det er nødvendig. Ryggbæring er litt mer komplisert.

Lommeslynge passer best til lette barn eller korte turer. Det er bare å ta over skulderen og putte barnet inn. Ingen justering/stramming.

Hei du som syntes det ser vanskelig ut!

Det kan virke vanskelig, men man får med en instruksjonsbok som er veldig grei. Jeg kjøpe et elastisk sjal som heter moby wrap, veldig greit å forstå, faktisk! Man har en læringskurve, ja, de sier at etter 3-5 ganger får man dreisen på det. Dessuten kan man spørre på forumet på tettinntil hvis man lurer på noe, mange velvillige damer der!

:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...