MaybeMe? Skrevet 23. august 2006 #1 Del Skrevet 23. august 2006 Hei snuppa mi. Ville bare høre hvordan det gikk med deg, siden du er over IKM, og jeg er så spent...... ) Har du klart å ligge unna testene denne gangen? Vet du fikk en hos Piadi som ikke sambo visste om, hehe. Hvordan føler du det iforhold til om du skulle være gravdi nå? Vil det gjøre ting bedre eller verre med sambo? Det er faktisk typisk om det klaffer den måneden dere har litt problemer, men jeg tror dere takler det kjempefint likvell. Jeg har det faktisk ganske bra nå, håper jeg har hatt EL, kan telle dager til IKM jeg og nå. Har fått pergo-kur jeg kan starte opp med hvis det ikke klaffer, er flink og spiser det jeg har fått beskjed om hos akupunktøren, tar vitaminene mine og holder meg unna alt som er usunt. Og for første gang har jeg klart å kjenne forskjell på en åpen og lukket livmortapp! Den var ekstremt åpen etter aborten, og nå er den helt klart lukket. Har aldri klart å kjenne forskjellen før. Fertility Friend tror jeg har hatt EL på søndag, men babycompen lyser bare rødt. Får se på tempene fremover, men det er iallefall greit å ha en IKM-dato å forholde seg til. Til helga skal jeg være barnevakt for mine kusine-barn, det blir hyggelig. Godt med annet å tenke på. Den eldste visste at jeg var gravid og gledet seg så veldig til babyen skulle komme. Hun er 13 år og vi har alltid hatt et spesielt forhold. Minstejenta er 5 år (ble 5 på min forrige IKM faktisk), og de er begge kjempeherlige jenter. Gleder meg til å ha besøk av dem. Håper alt er bra med deg vennen. Ser frem til et nytt treff snart, da tror jeg jeg er klar til å bli med. Vet du om det er noen planer, og når Hebbie er tilbake? Krysser fingrene for at tanta di har dratt på ferie, og ikke har åpen retur denne gangen! Syns flyselskapene burde passe litt bedre på, slik at tantene ikke lengre klarer å snike seg tilbake før etter 9 mnd, slik avtalen er!!! Glad i deg vennen! Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Hei vennen! Jeg er her jeg vet du! Ting mellom meg og sambo er virkelig mye tyngre enn det jeg hadde forventet. Men virker som vi begge mer eller mindre er like sterkt innstilt på å få forholdet til å fungere. Har tatt en test, men den var negativ da. Tok den på IKM dagen. Den var selvfølgelig negativ, men kroppen vil ikke la TR komme på besøk faktisk. Skal til legen nå litt over halv tolv og da skal jeg få henne til å kjenne etter om hun kan merke noe til et evt svangerskap eller om jeg kan få en blodprøve. Håper ihvertfall at jeg er gravid denne gangen til tross for at jeg og sambo sliter litt med forholdet. Tappen er godt lukket og har vært det ganske lenge nå. Den vanlig spottinga mi har heller ikke meldt sin ankomst så jeg har en positiv innstilling ihvertfall. Håper du har hatt EL da og at det sitter en spire allerde denne pp. Da har vi jo termin samme måneden ihvertfall. Litt gøy hvis vi er flere som har termin rundt samme tiden. Jeg unner deg ihvertfall en spire igjen. Du er jo en så flott jente, som mer eller mindre alltid har et godt og smittende humør. Ønsker deg bare alt godt! Glad i deg vennen min! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6035495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. august 2006 Takk for det vennen. Setter stor pris på deg også, det har vært godt å ha deg denne tida. Jeg har termin 17.mai hvis det har klaffet denne gangen. ) Morsom dato. Men jeg er veldig usikker på EL, kan ikke du ta en titt på charten min? http://www.fertilityfriend.com/home/maybeme Kan den være litt rar pga. MA'en? Pleier vanligvis å ha tydelige hopp. Legen kunne ikke se at EL skulle komme, og trodde den kunne ha vært, var hos han på mandag. Trodde han ville sett det på UL dersom jeg hadde hatt EL dagen før jeg var hos han, men kanskje han hadde et gammelt apparat? Hvis ikke må jeg hatt EL tidligere, eller så kommer den ikke i det hele tatt. Jeg har hatt både EL-slim og åpen tapp, nå er det helt tørt og tappen er lukket. Nå er du vel hos legen...... Krysser fingrene for deg akkurat NÅ!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6036094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 23. august 2006 #4 Del Skrevet 23. august 2006 For meg ser det ut som du har hatt EL den dagen FertilityFriend påstår at du har hatt den. Men man skal jo aldri være 100% sikker da. Synes charten din ser veldig bra ut jeg da. Jeg blir ikke klok på min: http://www.fertilityfriend.com/home/litjpia24/ Legen kunne ikke hjelpe meg med å finne ut om jeg var gravid eller ikke. Hun mente at det var altfor tidlig å teste nå. Sa at jeg skulle vente i noen dager til før jeg tar en test. Sa at mensen kunne bli utsatt hvis man hadde store forventninger til et evt svangerskap. Synes det var litt hardt sagt jeg da, men men.... Hun er ikke den vanlige fastlegen min så jeg føler at hun ikke alltid tenker seg helt om før hun åpner munnen sin. TR har ihvertfall ikke dukket opp så jeg tar nok en test på Fredag morgen hvis ikke TR kommer til da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6036548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 23. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 23. august 2006 Hmmm, det er jo ikke så lett å se noe ut fra din tempkurve siden du ikke tempet under EL. Den har ligget veldig høyt noen dager, er det fordi du har vært litt dårlig? Lørdag var den jo kjempehøy. Så det at den går litt nedover nå trenger jo ikke bety så mye. Har du fått feber utover dagen? Syns du sa du hadde 39 i feber nå, og da må du bare se bort fra alle tempene og bare vente noen dager. Leger kan nok høres litt harde ut innimellom ja, men jeg tror de bare prøver å være realistiske og ikke gi deg for høye forhåpninger. Jeg fikk beskjed av min lege (eller en av mine leger, nå har jeg jammen vært hos mange) at det var helt greit å prøve å bli gravid med en gang, trengte ikke vente en mens, slik mange har fått beskjed om. Vi hadde jo allerede begynt å prøve, så det var jo greit.... ) Litt dumt om han ba meg vente da, hehe. Skulle få UL rundt uke 7, og begynte jeg å blø var det bare å ta kontakt med en gang, enten med dem eller sykehuset. Men først må jeg jo bli gravid da.... bare en lite bagatell liksom....hehe. Begynner virkelig å få opp humøret nå og ser fremover, ikke bakover. Det er godt å kjenne. Gleder meg til temping hver morgen, for jeg er så spent på om den stiger. Har lovet meg selv og ikke teste før leeeeenge etter IKM, slik at jeg kan være sikker på at det resultatet jeg får er korrekt, og ikke påvirket av gammel hcg. Men er ca 5 uker siden jeg mistet ved IKM, så alt bør vel være borte da. Kunne tatt en test nå og sjekket, men vil ikke bruke opp de jeg har igjen. Sist gang klarte jeg og vente 2 dager etter IKM, skal være enda flinkere nå, greit å ikke henge seg for mye opp i den datoen, siden jeg ikke er 100% sikker på at EL-datoen er rett. Spennende å se hvor lenge du klarer å vente med å teste da.... Det er jo leeeeenge til fredag. Ble forresten litt lei meg etter legebesøket, for en bitteliten del av meg hadde liksom håpet at det fortsatt skulle være noe i magen min. Så rart å se det tomme skjermbildet. Vet at det var fullstendig usannsynlig, men jeg ble litt skuffet likevel. Kroppen er rar..... Men fint at det ikke var noen rester der, syns jo jeg blødde litt lenge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6036945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 23. august 2006 #6 Del Skrevet 23. august 2006 Det er godt du ser fremover og ikke bakover. Her i huset er ikke det så lett. Tydeligvis er sambo nå sur på meg igjen uten at jeg i det hele tatt vet hvorfor da. Blir så såra når han holder på sånn. Jeg har bestemt meg for å ikke teste. Skal være skikkelig streng mot meg selv denne gangen. Dessuten har jeg altfor mye å tenke på når det gjelder meg og sambo. Vet virkelig ikke om jeg orker å ha noe mere med ham å gjøre jeg altså. Nå er jeg skikkelig sint på ham. Han vil jo ikke engang fortelle hvorfor han er sur på meg. Han sa at han er skikkelig sint på meg også vil han ikke dele grunnen til det med meg. Skjønner at du ble litt lei deg ja når du så den tomme skjermen. Vet akkurat hvordan det er altså. Man har liksom alltid et bittelite håp om at det fortsatt er noe der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6037329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaybeMe? Skrevet 23. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 23. august 2006 Nå er det jammen på tide at han blir voksen her! Han furter jo som en unge jo. Gå rundt og være sur og nekte og si hvorfor, det går jo ikke an. Skulle tro det var han som stappet i seg hormoner, ikke du. Du får bare prøve og overse han og furtinga hans, og vente til han er klar til å snakke. Så får han gå der og furte alene. Sikkert en helt teit grunn til at han er sur. Det er satt opp ny dato for treff, 6. september, men jeg kan ikke komme pga kveldsvakt. Synd, jeg var jo så klar for treff nå. Vi får heller ta noen mini-treff da. Skal prøve å treffe Tomellen snart, hun føler seg litt ensom på hybelen sin. Jeg skal tipse henne om treffet den 6., kanskje hun har lyst å være med. Legen sa forresten til meg at hvis jeg ikke var gravid innen april skulle vi starte med assistert befruktning. Håper jo selvfølgelig at jeg er gravid før det, men greit å ha en tidsfrist å forholde seg til, slik at jeg vet at vi slipper å prøve i det uendelige. Kanskje begynner jeg å mase etter jul allerede hvis det ikke har klaffet, for da er jeg nok frustrert og utålmodig. Hadde aldri trodd at det skulle ta SÅ lang tid altså! Men er nok gravid før den tid, får vi håpe...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6037483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 23. august 2006 #8 Del Skrevet 23. august 2006 Ja og jeg har prøvd å ringe ham men han svarer ikke. Skjønner meg virkelig ikke på ham altså. Han kan begynne å skjerpe seg skikkelig nå altså! Vet ikke om jeg blir med på det treffet. Men det er jo typisk meg og slenge meg med da. Hehehe... Nå er jeg jo sykmeldt ut denne uken og da har jeg jo litt tid til overs til andre ting. Håper du blir gravid innen April jeg. Eller rettere sagt, jeg vet at du er gravid lenge før den tid. Jeg sitter jo bare og håper at jeg er gravid nå så slipper jeg å styre noe mere med dennne prøvinga på en stund. Er så slitsomt å gå rundt sånn og vente altså. Håper virkelig ikke at det bare er kroppen som igjen skaper tull i syklusen min. Det gidder jeg virkelig ikke altså. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6037780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღLitjpia24 is hurtingღ Skrevet 23. august 2006 #9 Del Skrevet 23. august 2006 Men der kom det bittelitt blodspor da jeg tørket meg etter å ha vært på toalettet en liten tur. Da spørs det om TR er på god vei da ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6035198-litjpia24-er-du-her/#findComment-6040915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå