Gå til innhold

fødselsstipend?

Ninna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta et semester over to semester og får dermed ikke fullt stipend og lån. Det jeg da lurer på er om en får like mye i fødselsstipend som ved et fulltidsstudiet? Eller får en halve beløpet?

Har termin i mai.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei der.

spar deg selv for mye grubling, ring og snakk med lånekassen selv. de er veldig hyggelige og hjelper deg med det meste. da får du svar som gjelder for deg, og hjelp til å få de rette søknadskjemaene.

Skrevet

Er i samme situasjon selv, skal ta 1 semester over 2 semestre

Har begynt på skolen nå, skal ta pause da babyen kommer i okt og ta igjen det resterende etter jul.

Men å ringe lånekassa i disse dager er helt håpløst. Prøver iherdig, men må å følge undervisningen på dagtid også. Vi må nok gi lånekassa noen uker til. Begynner å bli ganske stressa nå, termin om 8 uker. Skulle nok ha gort dette litt før ja.

Men man har ikke rett på fødselsstipend fra lånekassa mens far tar ut permisjon, fant jeg ut i går kveld.

Hvordan gjør dere det, dere som fortsetter å studere mens babyen er liten? Greit for studentere på Universitetet osv, men jeg går på en skole hvor det absolutt er uegnet å ta med et lite barn.

Ganske usikker på fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...