Gå til innhold

Ingen homofile som vil publisere at de har blitt mødre i for eksempel Aftenposten?

Anbefalte innlegg

Som overskriften antyder, så forundrer det meg at det aldri (jeg har ikke observert det) står signert med to mødre i fødselsannonsen i for eksempel Aftenposten som jeg abonnerer på. Er vi stengt ute der og eller er det ingen homofile som vil fortelle omverden at de har blitt to mødre?

Vi har lyst til å gjøre det. Håper at det ikke er noenm lovhjemmel som setter stopper for det da..........

Fortsetter under...

Nei, ialledager! Hvilken lovhjemmel skulle det ha vært? Vi har tenkt å sette annonse inn i avisen både her vi bor, og der jeg er ifra. Jeg har også tilgode å se fødselsannonser med to mødre, annet enn i Blikk.

Ja, dette har jeg også fundert en del på! Trodde nesten det var en form for sensur i avisa, for det finnes jo ikke kontaktannonser for homofile der heller. Nå er det lenge til jeg har termin da - i april - men jeg har også lyst til å rope det ut!

Annonse

Vi fikk en storkgutt for litt over ett år siden. Vi hadde en fødselsannonse i Aftenposten og i Blikk. Ville selvfølgelig fortelle at vi hadde blitt to mødre!

Fikk mange positive reaksjoner etterpå.

Vi hadde annonse i begge lokalavisene der jeg er fra (et knøtt lite sted). Og har sett andre som har avertert i samme avisene. :) Fikk bare koselige tilbakemeldinger, som at "jøss, så lik hun er storebroren sin" og sånt.

Da "Lille-M" ble født i april hadde vi annonse med begge mødres navn i Aftenposten, Asker og Bærum Budstikke og i Moss Avis. Ingen problemer noe sted.

Den som stilte dette spørsmålet må nok lese avisa si litt nøyere.

Vi annonserer da som oftest, men det er jo ikke så mange av oss som av heteroene....

Dette er jo superfint :-) Innlegget mitt over forklarer kanskje sitt i at jeg bare abonnerer på aften aften og får morgenavisen bare i helgene!

Men dere er viktige forbilder i å normalisere homofile familier! Takk! ;-)

Jeg har også tenkt på det noen ganger at det er sjelden å se fødselsannonser med 2 mødre, eller 2 fedre. Men det er jo også en ganske liten gruppe i forhold til hetroseksuelle, så det blir selvfølgelig mindre annonser. Men jeg synes absolutt at alle som har lyst til å ha annonse bør gjøre det uansett hva slags familiesammensetning de har.

Selv tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre det, men det har ingenting med at vi er lesbiske å gjøre. Det kommer av at jeg ikke liker å være "offentlig", så jeg kommer antagelig til å sende melding og bilde til alle vi kjenner, men hoppe over avisen. Ikke bry dere om hva andre sier og mener, gjør det dere selv ønsker og synes er riktig!

Annonse

Hei.

Vi hadde annonse i aftenposten da jenta vår kom i mai (som da vi giftet oss for noen år siden) og er veldig glad for det. Får hilsner i posten fra folk vi til daglig ikke har kontakt med, og slike små overaskelser er utrolig hyggelige! Har ikke fått noe negativt, verken fra avisa eller ellers, bare fint!

Opp til hver enkelt selvfølgelig, men utover at det er hyggelig for en selv synes jeg det er bra med så mange annonser som mulig, det er en veldig koslig måte å være synlig på, og selv om det stadig blir flere partnerbarn er det allikevel få i den store gryta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...