Gå til innhold

Skal på fest på lørdag :) Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

På lørdag skal jeg på fest for første gang etter at poden er født (3 mnd).

Trenger derfor noen tips i forbindelse med mating osv.

Hvis jeg drikker 3-4 glass med vin, drikker mye vann i tillegg og spiser nattmat og stopper å drikke kl 00.00 hadde dere da tatt sjansen på å amme kl 05-06 om morgenen?

Ville dere pumpet dere når dere kommer hjem om natten?

Har pumpet ut melk som pappane skal gi om natten hvis poden vil ha mat. Hvordan tilberede melken enklest mulig. Må han stå opp om natten for å varme melken eller holder det å varme melken f.eks kl 00.00 og sette den i termobag på soverommet? Hvor lenge kan den i så fall stå i termobagen før den må kastes? Andre måter å gjøre dette på?

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke villet amme 5 timer etterpå.Jeg ville ventet 24 timer.Vet ikke hva som er fasitsvar her,men tror du skal la det gå ett døgn.

Når det gjelder termobagen så er det litt skummelt.Det holder perfekt temperatur til bakterier.Mitt lille tantebarn fikk infeksjoner pga det.Det beste er om melka står i kjøleskapet og han står opp å varmer den.Tar ikke lang tid,og det er mye tryggere for barnet.Jeg hadde kommet til å gjort det på denne måten hvertfall

Her er de nye rettningslinjene:

til 6uker, bare amme som helt edru.

6uker-6mnd amme med opptil to enheter innabords.

fra 6mnd amme som man vil, maa jo være i stand til å ta seg av barnet da. Aldri stupfylle naar man ammer, da skades utdrivingsrefleksen, hos noen forsvinner den permanent.

Dermed er din plan helt ok.

Han må nok stå opp og varme maten, ja. Hva med en kjølebag på soverommet med melken og kjøleelement, og i tillegg ha en skål og en termos med varmt vann stående et sted det ikke kan falle på barnet? Så kan han bare mekke varmebad der?

Men melken kan ikke stå varm, nei!

Husk at barnet drikker promillen din. I de første ukene kan ikke barnets lever bryte det ned nevneverdig, men etterhvert blir det borte ganske fort. Dette er trygt. Men som sagt, ingen stupfylle overhodet i ammeperioden! Da kan man pådra seg spreng og betennelser og masse dritt siden utdrivingsrefleksen streiker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...