Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Søker man om barnetrygd eller kommer det automatisk? På forhånd takk for svar :-)
JGG&J Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Man må søke til trygdekontoret. Gå inn på www.trygdeetaten.no, så får du litt mer utfyllende svar:)
tihi Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 nei, den kommer automatisk mnd etter at du har født. Det er sykehuset som ordner det.
JGG&J Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Gjør den? Da beklager jeg svaret mitt! Var sikker i min sak der, gitt:)
apekatten Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Så vidst jeg husker fra sist gang, måtte jeg søke.
Gjest Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 mener jeg også måtte søke sist, hvertfall levere inn fødselsbekreftelse....
tihi Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 Jeg skal ikke være skråsikker her. Jeg fikk førstemann i 2004 og da ordnet barnetrygden seg uten at jeg gjorde noe...
tihi Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Har sjekket det opp på trydeetaten sine sider: http://www.trygdeetaten.no/generelt/Pub/barnetrygd_bm.pdf Der står det " Barn som fødes i Norge kan som hovedregel gis ordinær barnetrygd uten søknad, dersom moren er registrert som bosatt i Norge. Du vil få en skriftlig melding om vedtaket fra trygdekontoret...." og så står det noe om at du må søke om du har rett til utvidet barnetrygd, har adoptert et barn over 6 mnd osv...
tingeling:) Skrevet 23. august 2006 #9 Skrevet 23. august 2006 Hei på deg:) Det får du automatisk ja. Er godt man slipper å tenke på det ihverfall!
tihi Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 men det er riktig at jeg sendte inn bekreftelse på fødselen til trygdekontoret. Det måtte jeg pga. endelig beregning av permisjonstiden min. (kanskjer det også utløste barnetrygdutbetalingen)
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 Den kommer automatisk.... Da jenta vår ble født så altfor tidlig nå i romjulen (21 fullgåtte uker), ble hun ved en feil meldt som levendefødt, stiller enda ? til hvordan dette kunne gå an, men uansett. Vi fikk brev om innvilget barnetrygd i hvert fall, og fikk det i 5 mnd. før de i det hele tatt klarte å stoppe det etter x antall henvendelser fra oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå