Gå til innhold

Søker man om barnetrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker man om barnetrygd eller kommer det automatisk?

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må søke til trygdekontoret.

Gå inn på www.trygdeetaten.no, så får du litt mer utfyllende svar:)

Skrevet

nei, den kommer automatisk mnd etter at du har født. Det er sykehuset som ordner det.

Skrevet

Gjør den? Da beklager jeg svaret mitt!

Var sikker i min sak der, gitt:)

Skrevet

Så vidst jeg husker fra sist gang, måtte jeg søke.

Skrevet

mener jeg også måtte søke sist, hvertfall levere inn fødselsbekreftelse....

Skrevet

Jeg skal ikke være skråsikker her. Jeg fikk førstemann i 2004 og da ordnet barnetrygden seg uten at jeg gjorde noe...

Skrevet

Har sjekket det opp på trydeetaten sine sider: http://www.trygdeetaten.no/generelt/Pub/barnetrygd_bm.pdf

Der står det " Barn som fødes i Norge kan som hovedregel gis ordinær barnetrygd uten søknad, dersom moren er registrert som bosatt i Norge. Du vil få en skriftlig melding om vedtaket fra trygdekontoret...." og så står det noe om at du må søke om du har rett til utvidet barnetrygd, har adoptert et barn over 6 mnd osv...

Skrevet

Hei på deg:) Det får du automatisk ja.

Er godt man slipper å tenke på det ihverfall! :)

Skrevet

men det er riktig at jeg sendte inn bekreftelse på fødselen til trygdekontoret. Det måtte jeg pga. endelig beregning av permisjonstiden min. (kanskjer det også utløste barnetrygdutbetalingen)

Skrevet

Den kommer automatisk....

Da jenta vår ble født så altfor tidlig nå i romjulen (21 fullgåtte uker), ble hun ved en feil meldt som levendefødt, stiller enda ? til hvordan dette kunne gå an, men uansett. Vi fikk brev om innvilget barnetrygd i hvert fall, og fikk det i 5 mnd. før de i det hele tatt klarte å stoppe det etter x antall henvendelser fra oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...