Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med oppvåkniger etter leggetid og en del om natta for mat. Gutten er 7 mnd. Sover i sin seng ved siden av oss, men har ofte havnet sammen med oss i løpet av natten fordi jeg ikke har orket å løfte han tilbake etter nattamming. Dette er ikke like greit nå lenger siden han har blitt så mobil. Vi vurderer å flytte han inn på eget rom i håp om at vi alle sover bedre da. Hva slags erfaring har dere med dette? Har det blitt bedre søvn etter dette i form av færre oppvåkninger/måltider? Noen gode råd? Vi har tenkt til å venne han til å sove hele natten i egen seng før han evt. flytter til eget rom. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6034009-eget-rom-bedre-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min fikk eget rom når han var 9mnd. Han sov mye bedre alene ja. Et tips er å ikke bytte sengetøy samme dag som han bytter rom.

Det kan fort bli for mye nytt på en gang, og da vil det ikke bli noen god nattesøvn. Jeg hadde også en brukt t-skjorte oppi sengen hans de første dagene. Da kunne han lukte meg, og føle seg trygg.

Begge mine barn flyttet på eget rom da de var 3måneder. Sikkert mange som syntes det er feil, men det har fungert kjempefint. Søvnen til bebisene har blitt bedre av dette, særlig på morgenkvisten. Mamma og pappa sover også bedre, særlig jeg som har en tendens til å våkne av babylyder. Det er klart at ammingen er ltt mer styr når man må hente småttisen på et annet rom, men jeg synes det har vært greit siden vi kun har hatt ett nattmåltid etter 3måneders alder

Gutten vår fikk eget rom når han ble 8 mndr, hadde tenkt å flytte han over når han sov hele natta, men fikk tips om å flytte han før. Det har fungert kjempe fint, han våkner ikke av våre lyder og vi våkner ikke av hans. Bedre privatliv for de voksne også ;-) Nå sover han fra 2000 - 0700, kan hende han våkner et par ganger om natta, i begynnelsen gikk jeg inn og bare klappet han på hodet og ga han smokken, men nå klarer han og sovne av seg selv igjen.

Tusen takk for svar! Har virkelig fått erfare den store forskjellen på teori og praksis etter at jeg entret moderskapet. Vet liksom hva som må gjøres, men fy f.. så vanskelig det er og så lett det er å ta letteste løsning der og da!

Ble det mer gråting når de ble lagt på eget rom?

Annonse

Nei, ikke noe mer gråting, selvfølgelig går det litt opp og ned med legging, men stort sett går det greit, ikke noe forandring av at han sover på eget rom, bare litt lenger å gå for mor :-) Akkuratt nå for tiden har han begynt å reise seg, så det hender jeg kommer å titter og ser om han står i senga... legger han bare ned igjen uten og si noe. Det går kjempe fint.

Flyttet ut snuppa da hun var snaue 4 mnd, gikk fra vogge inne hos oss til sprinkelseng på eget rom. Ikke noe problem i det hele tatt. Ikke mer gråting, og alle sover bedre - hun våkner ikke når vi legger oss, og heller ikke når pappa'n står opp om morgenen. Jeg våkner greit når hun skal ha mat på natta, var redd for at jeg ikke skulle høre henne, men det går veldig greit.

Hei!

Jeg la Elias på eget rom for 3 dager siden(Han er 5mnd). Fra han var 3mnd til jeg begynte med grøt da han var 4mnd våknet han 2 ganger natta. Etter at jeg begynte med grøt våknet han en ekstra gang.. Tenkte derfor at jeg skulle prøve å legge han på eget rom. Den første natta sov han fra 19.30-06.30, og de neste har han vært våken en gang i 5 tiden. Men det bryr jeg meg ingenting om, det er jo nesten som å sove rundt. Så for oss funka det veldig bra å plassere han på eget rom, men som helsesøstera sa til meg: Du må selv føle deg klar for det. Jeg var klar for det, og resultatet er at alle tre nå sover bedre:) Håper selvfølgelig at det holder seg slik.. Dere kan jo prøve, hvis det ikke går, så er det jo bare å legge han inn til dere igjen...

Lykke til

Nå ligger han og sover på eget rom! Dette "bank i bordet" har gått over all forventning. Da vi la han lå han der og lo til oss (!!), og det virket som han syntes det var spennende. Så lå han og pludret og lagde trøtte lydene sine i 20 minutter mens pappaen bare satt der inne, og vips så sov han! Spent på om han våkner etter den typiske halv/hel timen! Det er aldri godt å vite med disse små! Jeg krysser fingrene!! Målet er at han skal bli i senga og på rommet. May the force be with me tonight! ;-)

Annonse

Jenta mi fikk eget rom da hun var 8mnd. Første natta jeg har fått sove en hel natt siden før hun ble født,hun min har alltid vært flink å sove,unntatt ved tannutbrudd,men jeg voknet uansett mange ganger per natt pga disse lydene hun lager om natten

var redd jeg ikke kom til å høre henne,men jeg hører hun er våken før babycallen rekker å slå inn. tror vi mødre har ømfintelige ører:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...