Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har liten gutt som har kolikk, han er blitt mye bedre enn det var, men noen dager er det kun skrik skrik skrik!!!! Men uansett humør vil han IKKE sove. Han er så trøtt så trøtt, men kjemper i mot og skriker seg blå før hver eneste lur...oj oj oj..det er sååååå slitsomt!!!! Noen dager går jeg rundt og bysser og bysser hele dagen for å få han til å sove, uten hell...jeg kan ikke legge han fra meg i senga våken og håpe på at han sovner. Da HYYYYLER han!!! Han hater vogna og bilsete også...han kan sovne i bilen hvis jeg putter fingeren min i munnen hans...men er igrunn litt vanskelig for han sitter jo baki!! kan ikke ha han foran pga airbag og vi får visst ikke slått den av...

greia også at når jeg en heldig gang får han til å sove, kan jeg ikke legge han på ryggen...da våkner han med en gang...kan prøve å legge han på sida og hvis jeg er riktig heldig sover han litt slik, men vinner stillingen er på magen...men sånn skal han jo egentlig ikke ligge da!!! så et inlegg om dette her og ble kanskje litt beoliget av det, men tør fremdeles ikke la han sove på magen om natta, det går forsåvidt greit å ligge på sida om natta...så det er jo bra...men han har jo godt av litt søvn på dagen også...kan jo hende han blir litt lettere å ha med å gjøre også da....

Kan jo legge til at vi går til refleksolog som skal "fixe" kolikken, og vi holder på å prøve minifom...men den røra jeg er så har jeg glemt å gi minifom et par ganger og da er vi på "scratch" igjen sier folk!!

Vel...dette ble noe rotete men hovedgreia er HVORDAN få han til å "like" å sove?!?!?! Jeg skulle veldig gjerne hatt han til å sove uten minimum 1 time byssing fra min side og HYYYLING fra hans side...!!!

Han er ikke sulten...har fått ny bleie...fått masse kos og lek...

HVA GJØR JEG GALT!?!??!?

Takker og bukker for hvert eneste svar...!!!:)

Ha en super duper dag:)

Fortsetter under...

på dagen kan han sove på magen om du følger med i alle fall!!

Husk at søvn avler søvn, så ikke finn på å holde han våken for at han skal sove om natta. Når de er så små kan de sove rett før leggetid også! Ellers er det trilleturer jeg kan tenke meg, men han sovner ikke da heller? Har du bæresele eller bæresjal da? Mange har kjempepositive opplevelser med det!

Jeg hadde aldri i verden drømt om å holde han våken for noen som helst gunn...!!! Han sliter jo livet av seg for å sove i det hele tatt stakkar!! Han kan sove akkurat når og hvor lenge han vil han:) Bare glad for hvert eneste sekund søvn han får jeg:)

Trille tur er ikke spesielt gøy nei...han HYYYYLER noe helt sykt nedi vogna!!! og føler ikke jeg kan prøve å legge han på magen der, det kan jo riste godt i vogna mener jeg...har prøvd det et lite stykke og hylinga kom ikke med en gang da...han klarte å holde seg litt lenger!:)

Jeg kan jo prøve sånt "sjal" men må han ikke ligge på ryggen da?!?ei venninne har prøvd å lage et slikt til meg, men det blir jo ikke det samme som de man får kjøpt nei!!! Uansett funka ikke dette...men kan jo høre på helsestasjonen om jeg kan få lånt et no sted?!?!

Vet det er myyyye forlangt, men skulle så veldig gjerne fått han til å sove uten laaaange bysseturer og skriking i stua her hver eneste gang han skal sove!:)

og ja han kan jo ligge på magen om dagen, men jeg skulle så veldig gjerne vært avgårde litt...f.eks. i byen, på DiB treff, på besøk hos venner etc...men det er søren meg ikke så lett når han IKKE vil ligge i vogna å sove...og i tillegg trenger sååå mye tid og krefter for å sovne!

det høres kanskje litt egoistisk ut, men....de gangene jeg våger meg ut med han ser jeg sååå mange med vogner og små barn....og de går liksom bare rundt der og slapper av med litt "voksen" kontakt...det ser bare sååååå deilig ut:) Jeg vil også:)

Du gjør nok ingenting galt, barn er rett og slett forskjellige.

Mine forslag er:

Bæreutstyr så du kommer deg ut: http://www.tettinntil.com/

Snakk med helsestasjonen kanskje du kan få låne/leie en pustemonitor så han kan sove på magen. Har prematurbarn og på sykehuset sov barna på magen, men MED pustemonitor (viktig!)

Ev. har jeg sett pustemonitor til salgs her:

http://www2.lommelegen.no/butikk/prodhtm/prod000595.asp

Kjøp en babyro vugge! Det er en hengekøye som henger i en solid fjær. Dette gjør at babyens bevegelser beveger vugga, og de sover godt. Den er anbefalt for kolikk, og blir blant annet brukt på sykehus. Sjekk www.ambybaby.com , du får kjøpt den på www.mamamiashop.se. Eneste minus er at den er ganske dyr, men for oss har den vært verdt hver krone.

Lykke til!

Annonse

Min lillegutt hadde et snev av kolikk. Med luftplager, er det mye bedre for den lille å sove på magen. Junior ligger på magen i vogna også. Har diskutert dette med HS og lege, og de mente det var helt greit, når det er kun slik han vil roe seg. Jeg kom meg heller ingen steder, da det var umulig å få ham til å sove på ryggen. Homper er ikke noe problem. Han ligger på et mykt og godt lammeskinn (med et putevar under hodet).

Her i huset har smokken vært redningen:-) Tok tid før hun tok den, men jeg ville hun skulle ta den, så jeg ga meg ikke. Det er jeg glad for nå, for hun roer seg veldig ned når hun får den. Vært et forsøk! Smokken har vært redningen for mange tror jeg!

Annonse

jeg har kutta ut nesten ALT av matvarer jeg...eneste jeg spiser nå er brød, gulost, bringebærsyltetøy, kalkunpølse og agurk!!!! eneste jeg drikker er vann...prøver å spise middag en gang i uka...fisk, kylling eller pannekaker...så kostholdet er ikke noe jeg kan kutte no særlig mer ned på igrunn...har kutta ned og kutta ned i det siste...melk har jeg ikke drukket i det hele tatt siden før fødselen...(må kanskje få med at jeg ikke spiser storfe kjøtt, svin etc...(det har jeg "aldri" gjort)kun kylling og fisk)

refluks har jeg ikke satt meg inn i hva er....men sjekker det opp:) og prøver med noen bøker under hodeenden...

ang. raping var jeg kanskje litt for dårlig til å passe på tidligere...men har igrunn vært flink de 3 siste ukene og det skal vel ikke "henge i" sååå lenge!?!? eller?

Hva mener du med for mye styr og forflytning?!?! etter han har sovna eller rett og slett hele dagen?

føler med deg, mini her hadde snev av kolikk da han og,men her hjalp minifom. Han klarte heller ikke sovne på dagen da han var så liten, det som hjalp oss var å legge seg sammen med han i vår seng, la meg helt intill han så han hørte pusten min(jo høyere jeg pustet jo fortere roet han seg). Pust liksom intill kinnet hans. Verdt å prøve ialefall. Nå sover han godt på dagen også.

han har tatt smokken siden han var 1 uke gammel...klart den detter ut innimellom og når han skriker som han gjør detter den i allefall ut...ikke no som hjelper da...kanskje en finger i munnen...det er det eneste:) men smokken er god å ha når det er små sutring ja:)

godt å høre at dette ordner seg senere uansett hvordan jeg får han til å sove nå...jeg har vært redd (fordi de fleste i den "eldre garde" sier han blir bortskjemt!!) han "aldri" kommer til å "lære" seg å sove hvis jeg skal gå å bysse, la han sove på fanget, legge meg sammen med han etc...men det er vel håp for at dette går over og jeg kan gjøre som jeg føler for..!!:)

Hi, hi - dette er ikke svar på det du spør om, men det var så "fint" å se at det er flere enn meg som går og ser misunnelig på alle andre med barn som ligger fredelig og rolig i vogna! Jenta her misliker også vogna ganske mye. Kan til nøds sove litt, men deretter skal hun OPP, og det snarest!!! Har blitt en del raske retretter hjem med en illskrikende baby. Jada, føler meg litt bundet til stua for tida... Gleder meg til hun blir større og kan sitte oppe, og forhåpentligvis får større glede av vognturer!

Uff da stakkars dere!

Ikke tenk på at han er bortskjemt, går ikke ann å gjøre han bortskjemt. Han har vel et umodent tarmsystem og stort behov for nærhet.

Vi har det samme med jenten vår, men ikke i så stor grad som deg. Her kjemper hun også hele dagen og skal ikke sove. Hun kan jo gå glipp av noe. Hos oss hjelper det å gi minifom, gir også sukkervann på de værste skriketoktene( men den er ikke så effektiv) Vi setter også på springen og lar vannet renne når vi bysser henne, det roer henne utrolig nok. Tilogmed støvsugeren hjelper, men gidd liksom ikke bysse og støvsuge samtidig.

Noen ganger om natten/morningen lar jeg henne sove på min mage i sengen. Da får hun og jeg litt ekstra søvn. Etterhvert når hun blir litt større prøver jeg å avvende henne med all kropskontakt når hun skal sove, men hun har så behov for kroppskontakt.

Hun er 5 uker gammel...Lykke til uansett! Husk å få litt avlastning så snart du kan. Jeg tar meg alltid en dusj når typen kommer fra jobb. Deilig å komme seg under litt kaldt vann og ikke høre verken barneskrik eller andre ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...