Gå til innhold

Gutter med langt hår.

Anbefalte innlegg

I min sønns barnehage er det to brødre med langt hår. Ikke slikt langt hår nedover ryggen, men godt ned til skuldrene iallefall. De har mye "krøller" også. Moren deres har nok aldri tatt en kam igjennom håret. Det hadde hun nok aldri klart så bustete som det er. Noen mener sikker at dette er sjarmerende, men det må jo være vondt for barna å ha et slikt hår. En gang hang en Barbiedukke seg fast i håret på den eldste, og barnehagepersonalet måtte jobbe lenge for å få dukken løs. Barnet gråt som bare det. Det ser faktisk ut som om barna har på seg parykker. Bør ingen fortelle moren/faren om at en frisørtime bør være rundt hjørnet? Eller skal jeg ikke bry meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6033743-gutter-med-langt-h%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener du ikke skal bry deg.

Hva om noen kom å kritiserte ditt barns hår? Nei, det får bli hennes sak hva hun gjør med sine gutters hår.

Hvis det kommer en luse epedemi i barnehagen kan hun derimot få et problem, da bør man nemlig kamme gjennom med lusekam, og det lar seg vel ikke gjøre på disse guttene?

Jeg har faktisk tenkt på lus jeg også. Kanskje hun da forstår det.

Jeg vil jo ikke på noen måte kritisere henne, men tenkte at den Barbiedukke-episoden kunne blitt fortalt til henne. Men bør vel ikke bry meg. Det eldste barnet ville kanskje ha sagt noe selv.

Takk for svar!

Hovedinn.

En gutt vi kjenner hadde også langt hår. Foreldrene syntes det var såååå fint og tenkte ikke over å klippe han.

Dagmammaen til gutten lurte på om de ikke kunne klippe han litt. Det var litt ubehagelig for gutten. I tillegg så er han allergisk mot det meste og har eksem, så håret så fettete ut.

De gikk med på å klippe gutten. Og gutten med så fin, foreldrene syntes det også. Så nå klipper de han litt oftere.

Men det er fint med langt hår på gutter hvis de passer med det. Men det bør jo uansett friseres litt da, så det ikke bare ser bustete og uryddig ut.

Annonse

Synes ikke folk skal gi råd om hårsveisen til andres unger, verken i barnehagen eller ellers. Og så lurer jeg på en ting: hadde du reagert likedan hvis det var to søstre med langt hår?

Ser at du mener håret er vondt for guttene fordi det er bustete og flokete. Tror jeg selv ville reagert hvis det var en åpenbart vanskjøtta unge som var skitten og uflidd, der en vill hårmanke bare var en del av bildet, men da melder man skikkelig ifra til barnevernet, og da er liksom ikke håret hovedpoenget. Hvis håret bare er litt bustete og vilt, synes jeg ikke det er noe å lage sak av akkurat :) - da er det vel bare en familie som ikke er så nøye med hårstellet. Folk er forskjellige.

At ting henger seg fast i håret til unger er vel ganske vanlig. Barbiedukke har jeg ikke hørt om før, men tyggegummi, matrester og hårstrikker har jeg nå opplevd at har hengt fast i håret på egne og andres unger uten at det har vært så fælt for dem.

Ikke bland deg i det. Hårsveis og klær er smak og behag.

Rart å se folk her inne som blir "provosert" av gutter med langt hår. Trodde ikke gutter/menn med langt hår hadde vært sjokkerende siden 60-70-tallet jeg.....

;-))

Nei, det har du ikke noe med... Men som noen over her nevner, er det veldig upraktisk med tanke på lus... Lillegutt her har også ganske langt hår (til rett under ørene omtrent, og det har nå forekommet tilfelle av lus i bhg... Blir han "smittet" så kommer jeg til å klippe ham...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...