3 skatter ute:) Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 leser noen steder at det anbefales og pumpe begge bryst samtidig. hva er det godt for? kommer det mer melk da? har jo bare ei pumpe, litt for dyrt og kjøpe en til syns jeg.
Coria Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Det er vel bare hvis man synes at det går raskere. Min erfaring etter mye pumping er at det er mest effektivt hvis man bruker den ene hånden til å massere og klemme ut melk i takt med pumpen. Og det greier man ikke på to bryst av gangen!
3 skatter ute:) Skrevet 23. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2006 godt noen har samme erfaring som meg, for jeg og syns det hjelper og massere\ klemme på brystet. og da skjønte jeg ikke hvordan i himmelens navn jeg skulle holde to flasker og massere to bryst på en gang, måtte hatt hjelp av gubben da hvertfall, og det kunne blitt litt styrete, men ser for meg ett komisk syn når jeg tenker på det:)
Blomman Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Det går raskere selfølgelig, men med dobbeltpumping øker prolaktinnivået mer enn ved enkel pumping. dermed øker melka og bedre ( har noe med stimulering av begge bryst samtidig - som ved tvillingamming - skjønner?)
3 skatter ute:) Skrevet 24. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2006 skjønner, så å få snuppa til å suge på en pupp mens man pumper den andre vil være en toppers løsning da kanskje? ser ikke helt for meg hvordan jeg skal få det til, men kan jo prøve. selv om jeg heldigvis ikke trenger og pumpe så mye mer, for nå har jeg fått litt ordne på det brystet som jeg bare har pumpet siden fødselen:) så nå er det hovedsaklig pumping om natta for å holde produksjonen oppe.
Blomman Skrevet 24. august 2006 #6 Skrevet 24. august 2006 ja å pumpe el håndmelke mens man ammer gåt vet du. Har håndmelket selv mens jeg ammet, og du verden hvor mye det kom det mot for når jeg gjorde utenom amming. Utdrivningsrefleksen er jo mye bedre når den er satt igang av bebin selv
3 skatter ute:) Skrevet 24. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2006 skulle liksom prøve det der amme en pupp og pumpe den andre samtidig i sted, men det gikk dårlig da. fikk jo ikke til å holde pumpen og babyen, babyen min er en sprelle babby, styrer mye mens hun suger. masse luft i magen som hun tydeligvis vil ha ut da. tenkt at kanskje hun gjør det mens hun suger, for da koser hun seg og dermed så er det ikke så vondt med den lufta. vet ikke om babyer kan stille inn slike ting i kroppen sin men. hvertfall, fikk ikke til å pumpe samtidig. får gjøre noen flere forsæøk. nå skal det sies at akkurat nå har jeg bare en manuell pumpe, motoren på den elektriske røyk og er levert inn, venter på ny som forhåpentligvis kommer i dag eller i morgen. kanskje det er lettere da. hadde jo vært kjekt og få ut så mye melk som mulig. en annen ting- så lenbge babyen suger på en pupp, betyr det da at det kommer melk? ville hun sluppet hvis det ikke kom noe?
Blomman Skrevet 24. august 2006 #8 Skrevet 24. august 2006 Så lenge babyen suger så stimulerre det til mere melk selv om det ikke kommer så mye. Kosesuging er knallbra signaler om øking! Er jo ikke lett hvis babyen kaver selvsagt. Hvis du får lgt et teppe rundt da? Jeg håndmelket kanskje det er lettere-men bare hvis babyen er rolig-kan jo lett sparke ned koppen du melker i . Har du en manni huset til å hjelpe deg litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå