mia72 Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Først litt kalde fakta om meg: Jeg er 34 år og har to barn på åtte og ti år. Jeg har vært prøver i straks tre år og har i denne perioden hatt tre aborter (alle før uke 10). Det siste halve året har jeg gått hos lege på sykehusets infertilitetsklinikk hvor jeg er blitt undersøkt uten at det er funnet noe galt med hverken meg eller mannen min, så vi har muligvis bare hatt uflaks. Nå er det over et år siden sist jeg testet positivt på en graviditetstest (selvom jeg har hatt tre doble pergokurer), så jeg begynner å føle at "toget er gått" for oss. Ønsket om et barn til har preget de siste tre årene av livet mitt noe helt enormt.. Jeg har for eksempel latt være å søke andre jobber og istedet blitt i den gamle trygge og kjedelige jobben fordi det blir så greit når jeg blir gravid. Veldig mange planer og tanker om fremtiden har kretset rundt bildet av at vi skal lykkes i familieforøkelsen. Ja, jeg er sikker på at dere andre kjenner dere igjen i det å tenke og se for seg hvordan det skal bli. Egentlig var det vanskligst å takle det å ikke få det til de første 18 månedene av prøvingen. Det var så overraskende for oss at det skulle bli så vanskelig! De to første barna våre ble laget i løpet av et par måneders innsats. Den første SA var også hard å takle, men vi var helt sikre på at dette kom IKKE til å skje igjen. Da det imidlertid skjedde en gang til og enda en gang resignerer man kanskje litt. Nå hadde jeg nok bestemt meg for å legge ting litt på hylla, men etter en sommerferie og et par måneders pause fra pergoKJØRET er jeg absolutt ikke klar for å gi opp noe som helst. Jeg vil ikke stresse med det, men heller ikke gi opp liksom. Vel, dette var mye snakk fra meg. Nå håper jeg at jeg kan bli litt kjent med dere andre! Jeg ser jo at mange av dere har opplevd mye vondt og vanskelig.. Stor klem til alle fra meg.
jordbærsjokolade Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Hei! Jeg er nok ikke riktig sliter ennå,men ser at du ikke har fått noen svar og det er jo ikke noe gøy:) Har selv hatt to ma, en i januar og en i mai i år. Vi er inne i vår 10 pp nå, hvis jeg skal telle måneder vi har prøvd å få barn. Håper du finner styrke i deg selv til å prøve litt til, lykke til og klem fra meg!
susse Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Hei på deg og velkommen til oss! Først og fremst er du ikke for gammel og toget har så absolutt ikke gått. Men jeg forstår at du er sliten og frustrert av alt dette. Hvor mye og hvordan har du blitt utredet ? Har de funnet ut hvorfor du mister ? Siden du har mistet tre ganger bør jo dette i seg selv utredes for det kan jo være noe de kan gjøre som vil hjelpe deg til å holde på det neste gang du evt bli gravid. Siden du allerede har gått på tre dobble pergo kurer er det jo ikke anbefalt at du tar flere. Har dere vurdert å søke om assistert befruktning ? Vel uansett er du velkommen hos oss. Bruk oss når du trenger det. Om det er spørsmål eller bare frustrasjon du trenger å få ut er det bare å hyle ut. Og skulle det komme en gladmelding tar vi også det gledelig i mot Klem
mia72 Skrevet 25. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2006 Hei dere! Jeg er blitt utredet på sykehuset. Har eggløsning av meg selv og fine hormonverdier. Har noen små knuter i livmoren som kan være negativt, men ikke så mye at de skulle fjernes. Jeg skal få stikkpiller (hormoner) dersom jeg blir gravid igjen som jeg skal gå på de første 12 ukene for å motvirke en spontanabort. Men, siden jeg ble utredet har jeg jo ikke greid å bli gravid igjen!! Frustrerende.. Takk til deg som sier jeg ikke er for gammel! Man føler seg som en fossil av og til i den sammenhengen... Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå