Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Forje uke var mannen min å bestilte time til sterilisering og i går fikk jeg positiv graviditetstest.. TYPISK! Vi har allerede 2 barn sammen, en på snart 3 og en på 1,5. Jeg var ganske dårlig under begge svangerskapene. Mannen min er veldig bestemmt på at dette må bli en abort, men jeg vet rett og slett ikke.. Sånn ren fornuftig er jeg enig, vi har ikke plass, vi har ikke råd. Yngste mann sover fortsatt ikke hele natta igjennom bestandig, men på den andre siden har jeg veldig lyst til å få babyen, nå når det først er sånn. Klarer ikke se for meg at jeg skal ta en abort.. Også er jeg redd for at hvis jeg skulle gjøre det, at jeg skal bli sint på han etterpå, fordi han har "presset" meg til noe ikke jeg vil, men på den andre siden blir det jeg som presser han hvis jeg får barnet.. HUFF, det skal ikke være enkelt!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2006 #2 Skrevet 26. august 2006 Hmm.. ikke lett det der. kjenner et par der mannen tok å steriliserte seg, men rett etterpå fant de ut at nr 6.(!) var på vei. De hadde da 5 barn fra før... Vil ikke si at de har kjempegod plass og økonomi, men for dems del var det aldri aktuelt å fjerne det. Det er så lett for mannen å si sånne ting, og hvis du er i tvil må og bør du tenke deg godt om. Har selv vært borti det å bli "tvunget" av faren til å ta abort, men jeg var da i kjempe tvil og fikk overtalt han til å beholde det... Har tatt abort en gang etter det, men da var jeg SIKKER på at det var det rette for meg. Lykke til med valget ditt... Dette hjalp nok ikke så mye...??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #3 Skrevet 27. august 2006 Hvis du er i ett godt og stabilt forhold, så tror jeg både du og mannen din vil angre på å ta abort.... Tror nok babyen kommer til å være kjempe velkomment hvis dere bestemmer dere for å beholde og at dere da ikke kan skjønne at dere vurderte abort engang! Lykke til med valget, skjønner at det ikke er lett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå