Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg såg du var hud og fotterapeaut :) Jeg bare lurer på hvpor du tok utdannelsen din?

Jeg skal kanskje begynne på hudpleieakademiet i Oslo neste høst ! :)

Er det vansklig å få jobb? Så du hadde egen salaong--

Jeg er veldig i stuss på om jeg skal bli det (pga jobbmuligheter ) men har utrolig lyst,fordi jeg intressserer meg for det . Vil du anbefale meg å gjør det? (jeg såør siden du kanksjevet litt om mulighetene for å få jobb )

klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å det er litt kjipt viss jeg ikke får jobb etterpå,for skolen koster 90.000kr :/ Det er sykt dyrt!

Skrevet

Hei, Elisa!

Har ikke vært her inne på noen dager, derfor får du svar så sent.

Hvis du er veldig interessert i hudpleie, så ta utdannelsen! Kan ikke tenke meg et bedre yrke, jeg trives på jobb hver dag. Og det er jo viktig. :)

Det er jo også viktig å ha en jobb etter skolen, og det tror jeg kommer litt an på hvor i landet du bor. I større byer er det nok mulig å bli ansatt, i bygdene må man nok basere seg på å starte selv. Det er mye jobb, og man må satse litt, men det er nok også det mest lukerative, til syvende og sist. Det er også veldig tilfredsstillende å skape sin egen arb.plass.

Jeg har bare god-ord om hudpleieyrket, du får være selvstendig, omsorgsgiver, problemløser og business-kvinne i ett! :)

Lykke til med valget, i alle fall!

Skrevet

Jeg har forresten tatt utdannelsen min på vanlig videregående skole. Helt gratis, og en veldig god utdannelse! :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Nå ble jeg glad!! :)

å..du aner ikke jeg har SÅ lyst!

MEN,jeg går nå 3 året på allmenn,å jeg vil ikke begynne på helse og sosial om igjen! Å da må jeg ut med 90.000 til hudpleieakademiet i oslo. Alle rundt meg sier det er for dyrt,at jeg ikke kommer til å få jobb og at jeg MÅ få meg en høyskoleutdannelse. Men det er jo ikke det JEG vil. Jeg kunne godt tenke meg å starte for meg selv,men vet ikke om jeg karer det :/

Kan jo kanksje starte sammen med noen andre?

Vet du noe om hudpleieakademiet eller andre skoler?

Jeg bor på en øde plass,men jeg tror jeg kommer til å flytte til bergen for å bo og jobbe der.

Det er så sinnsykt sjipt å ikke få jobb etterpå,da må jeg jo begynne på ett annet studie og få enda (!) mer i lån.

Hva ville du gjort?

Sorry viss jeg maser på deg,men skjelden jeg kommer i kontakt me en hudpleier :)

Forresten? kan du si noe om lønn? ringte til skolen ,men de sa at det var vansklig å si? Jeg vet at det ikke er topp lønn,men kan jeg klare meg som feks aleneforsørger? (jeg har ikke tenkt å bli det,men man kan jo aldri vite :))

TUSEN TAKK FOR SAVR!

Klem fra

Skrevet

Hei igjen! :)

Er helt enig at det er dyrt på disse privatskolene, men så er det jo tidsbesparende, da. Må nesten finne ut hva som er viktigst for deg. Jeg er veldig glad for at jeg ikke hadde et så høyt lån da jeg var ferdig, for velger du å starte opp noe selv blir det gjeld av det og..! ;)

En stund var jeg aktiv i styre og stell i en fagforening, og fikk da inntrykk av at videregående skoler var vel så bra på utdanning som de private skolene, men det er jo forskjell fra skole til skole der også. Hvis jeg husker riktig, så er Hudpleieakademiet eid av en produktleverandør, og fokuserer veldig på det produktmerket.

I Bergen er det sikkert mulig å bli ansatt i en annens salong, og det kan jo være fint sånn til å begynne med, for å se hvordan det er å jobbe kontra skolegangen. Men lønnsnivået er desverre ofte lavt, så det er vel ikke noe man vil gjøre resten av livet. TROR du kan regne med 80-100 kr/timen. Finnes ingen regler som regulerer i vår yrkesgruppe.

Hvis du får det til med egen bedrift, er nok mulighetene større. Det tar tid, men etterhvert kan du nok ha årslønn på 350.000,- og oppover. Jeg er over toppskatt-nivå nå, og har drevet i ca 9 år.

Jeg har vært såpass fornøyd med min utdannelse og karriere, at det er lett for meg å råde deg til det samme; spar penger og ta et videregående løp. MEN vi har alle forskjellige utgangspunkt og forskjellige behov, så det som passet for meg er jo ikke nødvendigvis riktig for deg. Vil i alle fall anbefale deg å følge hjertet ditt, det er viktig å trives på jobb de neste 40- 50 åra!! :o)

Lykke til med valget ditt, Elisa!

Klem fra

Skrevet

hei Siss :)

Jeg har tenkt en del..å funne ut at jeg rett å slett ikke kan ta noe privatskole..er så dyrt..men vurdere å ta det på vgs...men jeg går nå siste året på allmenn,så da må jeg evt begynne på nytt:/

å..er ikke lett dette her!

Denne uka snakka jeg med en jenta på internett som hadde gått på hudpleieakademiet og hun frarådet meg på det sterkeste å gå der.Sa skolen var dritt å at de var mer opptatt av at uniformen var strøken enn at behandlingen man utførte var god,så hun følt hun hadde kastet 90.000 kr ut av vinduet.Dette får meg veldig i tvil...

Hvor er det du bor forresten? Å hva heter salongen din,har den en internett side som jeg kan titte på kanksje? :o)

Tusen takk for at du svarer:) Blir veldig glad for det !

Klem fra

Skrevet

Har nok en vag oppfatning av at akkurat den skolen ikke er den beste innefor de private.. men alle er dyre, desverre!

jeg bor i Solør i Hedmark, og salongen min har desverre ingen hjemmeside... :(

Det får bli et neste prosjekt etterhvert. Jeg er så heldig å ha altfor mye å gjøre, så det har nok ikke blitt høyest prioritert, i tillegg til at jeg er temmelig grønn på data, hehe

Jeg synes du skal ta den tida det tar, og tenke på videregående løp, jeg. Hvor gammel er du? Har du tid til det, tror du? Og hvis du er skolelei nå, kan jeg love at det vil forandre seg hvis du begynner med fag du liker. Det hendte hvertfall med meg! ;)

Skrevet

ja..jeg må nok bare legge fra meg det..å heller velge vidergående. Jeg er 18 år og går på 3.året på allmenn. Jeg har jo god tid jeg=) Men viss jeg begynner på gk helse og sosial så slipper jeg jo allmenn faga jeg allerede har hatt :)

Er man lærling når man er ferdi slik som frisør? eller begynner man i vanlig jobb med en gang etter?

he he..er ganske grønn på data jeg også...så jeg skjønner deg;)

god natt:)

Skrevet

Det er i hvertfall en god ting med dette yrket, og det er at du er klar for jobb med en gang du har bestått eksamen, ingen lærling-tid! :) Da er det bare å være flink til å ta kurs og oppdatere seg litt hvert år, synes i hvertfall jeg, for å få litt påfyll og ny inspirasjon.

Det kan vel bli 3 all righte år hvis du slipper alle de allmenne faga??! Syns jeg hørtes sånn passe deilig ut! Da kanskje du kan sjonglere studier og småbarns-periode med letthet også...? ;o)

God natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...