Janne og Jakob Skrevet 23. august 2006 #1 Skrevet 23. august 2006 Tenkte å bare oppdatere dere bimmere å de med termin samtidig som jeg i tromsø. Vannet gikk ca. 02 i natt med et splæsj, utrolig rart da, ingen lukt å blank/rosa på farge. Så alle kynnere/rier i går var skikkelig modning altså, samt at slimproppen gikk i går...så dette går unna. Er ennå hjemme, skal dra til føden kl.8 dersom ikke rier tiltar kraftig eller jeg får feber å lign. Er jo en viss fare for infeksjon når vannet er gått. Så langt er alt greit, men veldig rart å tenke at jeg ganske snart er mamma. Kom igjen dere med termin rundt omkring nå...kanskje vi møtes, er det ikke fullmåne da? Skulle gjerne sovet litt, men er for gira til det. Vi ses når jeg er tilbake igjen med en liten prins
Janne og Jakob Skrevet 23. august 2006 Forfatter #2 Skrevet 23. august 2006 må bare nevne at ingen råd er brukt hær for å starte fødselen....alt skjedde til sin tid...ingen sex, rødvin, artige drikker osv...bortsett fra det der med månen, det kan jeg ikke gjøre noe med...hihi
*tiger* og jenta Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Så spennende , lykke til ) Håper det er fødsel i gang! HEIA HEIA HEIA
emmali Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Heldiggrisen! Lykke til! Hilsen 11 dager på overtid.... og ingenting skjer..
Bilba og gutta :) Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Åååå, dim heldiggris. Sniker i køen gjør du også Masse lykke til - dette går nok kjempefint! Snart har du det lille nurket på magen din...*sukk*
0406 Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Masse lykke til! Er ikke fullmåne før 7 sept så håper du ikke venter på månen. Du er sikkert på føden du nå eller sitter med kraftige rier.
Janne og Jakob Skrevet 23. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2006 da var jeg hjemme fra føden.....må nok vente enda ei stund før noe skjer, men fikk sjekket at den lille hadde det bra da. Så nå sitter jeg hær da å teller minutter, har variert fra 8 til 13 min. imellom riene. Skal i allefall be om epidural dersom dette tar tid, kjenner jeg allerede er ganske trøtt siden man ikke har fått mange timer med søvn......uansett, er så spent.....å det med månen ja, stemmer at det ikke er før 7 sept......men trengte vist ikke hjelp av den...hihi
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Heisann, lykket til blir spennende dette. Jeg fikk tegningsblødning i går og kraftige kynnere som ble enda sterkere ut oer natten - men jeg vet ikke om det var svake rier. Men det hele stoppet kl 05. Prøver å spise litt nå og så må jeg vel prøve å sove litt også. Min mor synes jeg skal ringe fødeavd.,men jeg ser ikke helt poenget, det skal vel litt mer action til ? Merker liv fra babyen. Tror du jeg skal ringe?
Ninn (har født:) Skrevet 23. august 2006 #9 Skrevet 23. august 2006 Å så spennende, din heldiggris!! Snart er det baby!! Når vannet gikk, var det mye? Bare nysgjerrig:)
0406 Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 Håper du får en grei fødsel. Kan være lurt å legge seg ned å hvile å få den hvilen man kan få. Stopper uansett ikke opp læll nå når vannet ditt har gått. Hvis du ikke klarer å hvile deg så anbefaler jeg deg å spise masse mat nå så du har overskudd. Vet at man ikke klarer å spise så mye i gangen men litt og litt så du har masse krefter til det virkelig slår til. Hadde du fått noen åpning da? Masse lykke til!
CecilieTerese Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 å hællæo! her skjer det ting, virke som at du blir før meg da.. hehe Men e håpe vi sees på barselshotellet, eller kanskje vi sees på føden i dag? har så sterke kynnere no, å har hatt det sia tidlig tidlig i morrest Lykke til, hold oss oppdatert,
babynr1 Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 hallo hallo er ullmåne ikveld etter min kalenderbok. lykke til med fødselen, har også termin til fredag så krysser fingrene for at det skjer noe her snart....
CecilieTerese Skrevet 23. august 2006 #13 Skrevet 23. august 2006 ikke fullmåne, det er nymåne men alt med månen skal visst ha innvirkning fra gammelt av:) har også termin på fredag, nå vil jeg det skal være min tur...
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 23. august 2006 #14 Skrevet 23. august 2006 Lykke til! Du blir nok mamma i løpet av dagen du :-)
allergibarn Skrevet 23. august 2006 #16 Skrevet 23. august 2006 Lykke til !!! Jeg kjenner følelsen... Du får prøve å sove litt. Hos meg gikk vannet søndag morgen og jeg fødte torsdag formiddag - etter 3 hormonkurer. Men det høres ut som mer er på gang hos deg da. Leser at du er informert om infeksjonsfaren. Jeg fikk feber og lillebror hadde også tegn på infeksjon (tok jo 100 timer fra vannavgang til fødsel). Så han måtte ha penicilin og anitbiotika og lå på intensiv i 3 dager. Så be om en kur om ting går sakte!!! Prøv å sove litt. Da riene mine endelig begynte sånn smått, var jeg jo knapt nok moden, så jeg fikk paralgin forte på sykehuset slik at jeg skulle klare å slappe av og sove mellom riene. Det var supert. Da jordmor om morgenen ville ha meg opp av senge og få litt fortgang i sakene hadde jeg allerede 9 cm åpning...!!! Tre timer etterpå var lilelbror født. LYKKE TIL, misunner deg litt den følelsen du har nå, samtidig som jeg er glad jeg er ferdig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå