Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I min iver etter å få tiden til å gå, fant jeg babymirakel.no. Der hadde de for salg bl.a. sædtester og såkalt fertilitetstester, skulle måle FSH. Vet ingenting om disse testene, og kan ikke anbefale dem selvfølgelig, men kanskje noen andre vet. Sædtesten kostet kr.399,- og FSH 89,-

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6033267-diverse-tester-p%C3%A5-nett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det siste har det vel vært skrevet en del i media om disse "hjemme-testene", og det er nok så delte meninger. Fagfolk (leger) mener stort sett at de er verdiløse og kan lure folk til at tro at ting er ok (men så har legen kanskje et eget insitament til å være negativ mot disse?). Ansatte på apoteker etc har generelt vært mer positive, slik jeg husker det, men så har de igjen også et motiv for det :-) Tja, hva skal man tro på? Tror nok ikke selv jeg hadde brukt penger på det, for jeg vil vært såpass usikker på resultatets validitet.

Vi kjøpte nettopp den testen til 399,- på babymirakel.

Min kjære tok testen for noen dager siden. Denne testen viser KUN om han har mer eller mindre enn 20 mill. sæd pr ml (eller noen sånt). Det er viktig å være klar over at den ikke sier noe om kvalitet eller annet på sæden. Er antallet over 20 mill. er det normalt, er det under er det unormalt. Det er alt den forteller. Det er to tester i pakken slik at det går an å forandre livsstil (kosthold etc) og så forsøke igjen 10 uker senere for å se om de har blitt flere nedi der..

Den kan være grei å ha med til lege desom det er snakk om videre utredning. Den gir en indikator på om antallet er ok.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...