Gå til innhold

Det evige spørsmålet...

Anbefalte innlegg

Er jeg gravid???

Hei alle sammen! Jeg har "smugtittet" på sidene her en stund, men dette er mitt første innlegg.

Mannen min og jeg prøver ikke å bli gravide, men nå lurer jeg på om vi har klart det allikevel.

Jeg har veldig ujevne sykluser, men de har aldri vært lengre enn 24-25 dager. Nå er jeg på dag 35 og ingen tante har dukket opp.

Jeg har følt meg elendig den siste uka, med hormoner, svimmelhet og vondt i magen. Nå er jeg i tillegg blitt forkjøla...

Er det mulig at jeg er gravid? mannen min og jeg hadde ikke sex før dag 21 i syklusen, og det er jo veldig sent?

Jeg tok en clearblue test i går. Den var negativ.

Hva gjør jeg nå?

Selv om vi ikke prøver å få barn så må jeg innrømme at jeg håper litt at jeg er gravid. Jeg har lenge vært klar for barn, og derfor har jeg snoket litt rundt på siden her også. Jeg håper bare ikke at kroppen min innbiller seg at den er gravid...

Håper noen av dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6033230-det-evige-sp%C3%B8rsm%C3%A5let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har vedlig ujevne sykluser er det egentlig bare å vente å se om tr kommer! Du kan jo ta en g.test i uka i tillegg, siden du ikke vet når el har vært.. hvis tr ikke dukker opp og testen fortsatt er neg ville jeg tatt en tur til legen!

Hmmm.. Det kan være forskjellige årsaker, f.eks:

1. Endel kvinner har el 11 ganger i løpet av året, altså at en "mister" en måned. Da vil ikke mensen komme, eller uansett bli kraftig forsinket.

2. Om du har stresset mye denne mnd eller noe, kan el ha blitt utsatt. Tiden fra mens til el kan bli påvirket, men ikke tiden fra el til mens. Den er ganske stabil fra syklus til syklus. Så du kan ha hatt el seint i syklusen din, og om du hadde på dag 21 vil det si at du er på dag 14 dpo. Da ville du mest sannsynlig fått positiv på graviditetstesten. Men om du hadde el seinere enn dag 21, har du kanskje ikke nok hcg i kroppen til å slå ut på en graviditetstest ennå.

3. Om du har sluttet med p-piller eller annen hormonprevansjon nå nylig, kan denne klusse syklusen din til.

Håper du ble litt klokere! Jeg ville tatt en ny graviditetstest om noen dager, og bare smurt meg med tålmodighet (lett for meg å si!). Håper dere får det resultatet dere ønsker. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...