Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 I dag hadde jeg og samboeren sex igjen for første gang etter fødselen. Det er fem uker siden fødselen og ble sydd kun to sting nedentil. Under svagerskapet forsøkte å gjøre knipeøvelse men tror ikke jeg var flink nok. Trente også mye spinning under hele svangerskapet. (om det skulle hatt noe å si for forandringer i underlivet) Jeg har vært veldig redd for at jeg skal være veldig forandrete i underlivet slik at det skulle gå utover sexlivet og min evne til å tilfrredstille samboeren min. Dette går utover selvtilliten og frykten for å bli bedratt. Selv syntes jeg samleiet virket bedre enn forventet og følelesen var der. Imidlertid klarer jeg ikke stramme særlig nedentil. Samboeren min sa det var godt og at det naturlig nok var noe slappere. (Jeg er veldig redd for at han ikke tør si om han ikke får samme opplevelsen som før selv om han klarer å komme, nettopp for ikke å såre meg.) I håp om å bli bedre lurer jeg på hvor lang tid det tar. Vil det trekke seg mer sammen av seg selv? Forslag til gode knipeøvelser? Hva tror dere menn liker? Er det viktig at man er stram nedentil for maks nytelse for mannen? Har noen erfaring med slik kule man kan ha i skjeden for å trene opp musklene? Håper noen tar seg tid til å dele eventuelle erfaringer og råd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6032488-sex-etter-f%C3%B8dselen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 23. august 2006 #2 Del Skrevet 23. august 2006 Hei du =) Samboeren min og jeg hadde ikke sex før etter ca 4 mnd etter fødselen. Mye hadde med at jeg ikke var ferdig med renselsen før etter 3 mnd, nøyaktig 11 uker!!! Deretter ønsket jeg å få være litt i "fred" littegrann før vi begynte å kose oss. Sambo sa da at jeg var litt "viere" enn før fødsel første gang vi hadde sex, jeg kunne heller ikke kjenne at jeg strammet til/kunne knipe - ble jo selvfølgelig litt lei meg. Jeg bestemte meg ihvertfall å begynne å knipe da og har gjort dette daglig frem til i dag 6 1/2 mnd etter fødsel. Vi har sjelden sex rett og slett fordi lysten min ikke har vært der, mye er vel fordi jeg kjenner meg stor, klumpete og "fet" - veier fortsatt en god del kilo mer enn jeg er vant til fra før graviditeten. Jeg må føle meg sexy for å få lyst på partneren min, dessuten er jeg sliten etter en hel dag med å ta meg av babyen, vaske, stelle, lage mat, lage middag, vaske klær osv... Har aldri prøvd disse kulene, men de skal visst være bra. Nå sier imidlertid samboeren min at jeg føles strammere/trangere nå enn noen gang før... *smiler* og jeg kan kjenne at jeg klarer å stramme/knipe mer enn jeg gjorde tidligere. Tror det er vanlig at det trekker seg sammen av seg selv etter noen måneder, men jeg tror også at det er viktig å gjøre noe med det selv også, f.eks knip. Jeg gjør knipe-øvelser liggende på gulvet hvor jeg trekker bekkenbunnen opp og innover (som for å holde igjen hvis man skal på do), samtidig som jeg trekker magen bittelittegranne inn (altså ned mot gulvet). Da trener du forsiktig både bekkenbunn og nedre magemuskler samtidig. Det lærte jeg ihvertfall av fysioterapeut på Barselavdelingen før jeg reiste hjem. Du kan jo ta en kikk på sexdebatten og se om det står noe der... Ønsker deg lykke til da =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6032488-sex-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-6036402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. august 2006 #3 Del Skrevet 25. august 2006 Viktig å knipe! 3 x 10 knip, tre ganger daglig:) jeg rekker aldri så mye, men kniper litt nå og da, når jeg husker det, iallfall hver dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6032488-sex-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-6070334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå