emmali Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Jeg begynner å bli skikkelig lei nå, og er også litt bekymret siden det er slutt på bevegelsesmønstret til jenta i magen. Er det noen andre som er i samme situasjon? Hvilke igangsettingsmetoder har dere blitt presentert for? Når skal dere evt. settes i gang? Stripping? Ekstra UL? Jeg har bare vært til jordmor 1 gang de to siste ukene, og får time på Ullevaal hvis jeg ikke har født innen fredag morgen. Da er jeg 13 dager på overtid.. Forøvrig drikker jeg bringebærbladte og har vært 4 ganger til modningsakupunktur... Termin 12. august
katrineev Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 hadde termin 16. så n uke over.. jeg haar blitt strippa to ganger.. skal til lege på torsdag og fikk inntrykk av at det ble kontroll på sykehuset på mandag.. og da igangsetting tirsdag.. men ikke prata no mer omm det enn det.. hva gjør vi for no så de ikke komer ut er jeg mer opptatt av. de har de tjo tydeligvis for bra hihi...
emmali Skrevet 22. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2006 Hmm virker ikke stripping altså? Hos meg har de ikke prøvd noe enda, og det gjør meg litt gal. Jeg merker absolutt ingenting til rier, kynnere eller menssmerter.. Babyene våre stortrives nok.. vi får ta det som en komplement...
katrineev Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 joda er strippa til 4 cm jeg.. men hjelper jo faen i meg ikke.. kan jo bli gal av mindre enn detta..
emmali Skrevet 22. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2006 jeg hadde 2 cm åpning for 3-4 uker siden, men siden det har jeg jo ikke kjent noen ting, så det er sikkert ikke kommet noe lenger. vi får satse på at det plutselig skjer noe.. kanskje i natt.. vi er jo heldige som ikke plages med masse maserier også da
jo-jo76 Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 Jeg er 10 dager over nå, og møkk lei som dere andre! Jeg skal (forhåpentligvis ikke!) på første overtidskontroll nå på fredag. Har ikke blitt forespeilet hva som kommer til å skje da. Var hos jordmor fredag i forrige uke, og spurte litt om stripping etc. Hun sa hun var sterk motstander av det! Det er ingen bevis for at det funker særlig godt, det er gjerne ubehagelig og skaper forventninger hos den gravide som ofte ikke oppfylles. I mange tilfeller vil det også gi maserier som tar fra den gravide nattesøvn etc. Så hun syns det er bedre å la naturen gå sin gang, jeg slo meg til ro med det. Jeg spurte også om hun skulle sjekke om jeg hadde åpning etc. Det er helt unødvendig sa hun, for om du har det så skaper det gjerne også forventninger til at noe skal skje snart. Men du kan jo gå lenge med litt åpning uten at noe skjer. Så det er bedre å bare la vær. Syns det også hørtes logisk nok ut! Må legge til at jeg har vært knallfornøyd med jordmoren gjennom hele svangerskapet, hun er veldig flink og jordnær
emmali Skrevet 23. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2006 merker litt murring i dag, men bare når barnet sparker ned mot underlivet. Jeg er SÅ klar for å føde. Synes det hørtes lurt ut det jordmora sa til deg, jo-jo. Dumt å tukle for mye med naturen, men det er jo kjedelig å få en time for fødsel også... har ikke lyst til å bli snytt for opplevelsen med å få rier og kjenne på spenninga.. 11 dager over i dag. Hjerterytmen til jenta i magen er oppe i litt over 150. Den har ligget på 140 gjennom hele svangerskapet, så det er tydelig at det er litt lite plass der inne. Vi får håpe det skjer noe i natt. Krysser fingre for oss
jo-jo76 Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 Jepp, jeg også vil gjerne oppleve at det starter av seg selv!! Satser på hjelp fra nymånen i dag, så kommer knøttene våre i morgen Lykke til, krysser alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå