Gå til innhold

hvor ofte må smokken kokes??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

dette ville jeg sagt var avhengig av alderen til barnet. Har ikke lest noen plass om dette, men jeg har valgt å koke smokkene til gutten vår ca annenhver dag, og når de gikk i bakken, frem til han var 4 mnd. Sikkert ikke nødvendig, men sånn gjorde vi det. Nå kokes de sjelden siden han har blitt større og mer robust.

Annonse

Vi koker dem 1 gang i døgnet. Klart de tåler det. Flaskesmokker tåler jo det. Smokken bør kastes etter en mnd bruk. Vi kaster dem når det bir seige etter kokings. Rart om man skal være hysterisk med koking av alt annet. men ikke det som faller ut i vogn, seng, gring og som berøres av hender.

Skriver jo over her at de bli seige av å kokes...

Har også kokt de når de har vært nye og ellers etter en runde med trøske og forkjølelse. Ellers bare skylt de ved behov og kjøpt nye etter ca 1 mnd. Det står jo også på pakkene, mend et er kanskje ikke så mange som leser det??! Bruker også smokkesnor, så det er sjelden eller aldri at de er i bakken etc. Har egen snok i bilstolen og egen i vogna.

Jeg her heller ikke "hysterisk på alt annet", men smokken steriliserer jeg hver dag. Henger igjen fra den tiden vi hadde sopp, og jeg synes det er veldig greit å holde på den "tradisjonen" med tanke på hvor mye den blir klasset med hver dag og hvor mye den kommer i kontakt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...