Gå til innhold

Brystbetennelse igjen:(

Anca har jente og gutt:)

Anbefalte innlegg

Hadde for 3 uker siden en kraftig brystbetennelse som medførte innleggelse på sykehuset i 2 døgn med intravinøst. Har nå fått det igjen men ikke like ille,men ille nok. Er så oppgitt og frustrert at jeg finner ikke gleden av det å amme lengre.Man blir jo skikkelig utafor og dårlig. Så er det det styret med å få tømt puppen ordentlig. Hver 2 time har jeg holdt på nå siden igår morres.Fått antibiotika så jeg håper det blir bedre tider snart. Har etter mye om og men funnet ut at jeg og lille gutt får det bedre hvis jeg kutter ut amminga. Har snakket med de på helsestasjonen og de sa jeg måtte føle på kroppen hva jeg ville gjøre,men det beste er jo å amme.Kjenner at det er vemodig å ikke skulle amme han mer han er jo bare 7 uker ,men orker ikke å gå igjennom flere slike betennelser. Har man først fått det er det lettere å få det igjen. Har lest om de som har hatt det både 5 og 6 ganger.Så avgjørelsen er tatt selv om samvittigheten sliter i meg ovenfor poden. Men har lyst til å kose meg med han og ikke grue meg hver gang han skal ha mat.Det var dagens klage innlegg. Måtte bare få det ut jeg.

Klem:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6031971-brystbetennelse-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Full støtte herfra!! Skulle vært like smart selv forrige gang. Pinte meg gjennom alt for mange brystbetennelser og byller og konstante tette melkeganger. Kunne ikke gå med tettsittende T-skjorte eller BH på et år - det ble for vondt. Ble selv fysisk og psykisk helt nedkjørt og fikk til slutt betennelser både her og der. Tror hele immunsystemet mitt hadde lagt ned. Sluttet å amme etter ca 6 mnd, men skulle som sagt sluttet mye tidligere. Men - som deg - man vil jo gjerne amme da. Og den gang var det veldig press fra helsesøstre om å bare amme. Mme var bannlyst.

Terskelen har vært lav denne gangen for å slutte, men har ikke hatt en eneste brystbetennelse. Gutten er snart 3 mnd, så regner med å være over den værste fasen i alle fall. Hurra!! Merker jo at det er arrvev der hvor byllen har vært og brystvorten er ikke helt som den skal, men - den virker. Er selvfølgelig flink til å forebygge ved å bytte ammestillinger for å tømme bra, holder meg varm og drikker masse. Pumper mist mulig, da puppene mine ble irriterte av det.

Bra du sluttet før du ble helt nedkjørt!! Lykke til evt. neste gang :-)

Tusen takk kroko:)

Det er godt at noen støtter en i en slik avgjørelse. Kanskje lettere for de som har opplevd brystbetennelse på kroppen selv å akseptere at man ikke ammer. Man kan jo ikke amme for en hver pris. er glad jeg møter stor forståelse fra familie og venner og ikke minst de på helsestasjonen . Det trodde jeg faktisk ikke. Ble positivt overrasska der.

Tusen takk igjen til både deg kroko og expact. Gjør avgjørelsen litt enklere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...