Gå til innhold

Jeg er glad for bhg plassen

Anbefalte innlegg

Ifjor fikk jeg plass til gamleste jenta i bhg da var hun tre år og veldig klar for bhg. Hun var i bhg i et halvt år fra hun var 1,5 til to år fordi jeg var i en jobbsøkerprosess, men da jeg ble gravid igjen tok jeg henne ut og ble hjemme med henne. Men jeg merket at det ble tungt, jeg kunne ikke leke slik med henne som de gjorde i bhg, fordi jeg var plaget med bekkenløsning. Men jeg orket heller ikke å ha henne i bhg og det stresset for å dra frem og tilbake. Hun var hjemme det året lillebroren var baby og det var en prøvelse noen ganger. Hun i sin verste trass alder og utforskeralder. Så da jeg ammet gjorde hun mye rart, jeg satt anspent og lurte på hvor hun var for hun ville ikke bli med inn da det var mat tid. Så da ammingen var ferdig måtte jeg ut og lete etter henne. Noen ganger satt jeg på film så jeg visste hvor hun var.

Det var jo selvfølgelig koselig og ha henne hjemme sammen med oss også da, men jeg ble litt misunnelig på dem som hadde storesøsken i bhg. Jeg hadde svært lite tid til meg selv om dagene. Så jeg var glad da hun fikk bhg plass, da var hun tre år og 5 mnd. Så fikk jeg jobb og lillebror måtte til dagmamma, det var verst syntes jeg for da va han bare 14 mnd. Men nå har han også bhg plass på samme sted som søstra og det er kjempebra. Han er nå to år og trives i bhg. Jeg har jobb og barna er i bhg, og der har de det så fint. Jeg vet at de har det bedre der enn å gå hjemme der det ikke er noen nabounger hjemme. Det hadde nok blitt for stusselig.

Så jeg er glad for at barna fikk plass på samme bhg og at de har fulltidsplass.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6031703-jeg-er-glad-for-bhg-plassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt å høre det fra noen som har erfaring! Synes det er mange her som skjønnmaler tilværelsen hjemme veldig - dem om det, men det er absolutt ikke alle, både blant voksne og barn, som synes det er rosenrødt å gå hjemme. Hjemme blir det veldig ofte mye husarbeid som skal gjøres, man synes ikke man får lekt nok med barna, de blir utålmodige, det blir mye tv-titting, etc etc. Likevel er jeg selv blant dem som av og til har dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen, spesielt minste på 15 mnd. Men et viktig poeng er jo som du nevner at det faktisk ikke er andre barn å leke med hjemme på dagtid - de andre barna er jo i barnehagen. Vi har også begge våre jenter i samme barnehage, og det er supert! Dessuten må jeg faktisk si at jeg trives utrolig godt med å være i jobb, jeg liker jobben min og har lett for å gå på veggen når jeg går hjemme.

Jeg tar til meg dine ord som trøst, og skal ikke ha mer dårlig samvittighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...