Gå til innhold

Nå kjenner jeg at jeg er litt fortvila...og tårene er ikke langt unna..men dog ikke så ille?..(ikke les om du har tenkt å kommentere sytinga mi:)

Anbefalte innlegg

....plutselig ble jeg lei meg....fatter det ikke....like før tårene renner..uten grunn....Kom til å tenke på alt som har skjedd de siste årene i fam osv....

Jeg føler nå at håpet vokser igjen....selv om jeg IKKE er gravid....hater meg selv for dette håpet akkurat nå..for jeg hadde jo kommet "over" denne mnd nå...men nei da..forbanna tante....kan godt prøve i flere mnd til jeg..men vil ikke ha SYKLUSER PÅ 50 DAGER....

Unskyld for sytinga........men kan ikke snakke med min kjære akkurat nå...følte for å si noe....han sitter oppe...ler og har det gøy med en kompis...vil ikke ødelegge stemninga...det er rart med d...i går kveld var jeg kjempelykkelig...glad og tenkte ikke babylagingen engang...hadde sengekos bare for kosens skyld og vi elsket det begge to...men så kom i dag....og alt var snudd på hodet....må nevnes at jeg traff en 14 dagers baby i går..turte ikke holde den engang...lyste vel av øynene mine....

Er så glad for støtten jeg og andre får her inne:) Dere er en kjempegjeng!

klem

Fortsetter under...

Føler litt med deg...

Jeg så en bitte liten baby i går også... Kjente et stikk i magen og hjerte... Bare sååå lyst på... Dagen startet bra men etter at jeg så den babyen så har resten av dagen i går og i dag gått med på litt syting fra meg til meg selv...Sambo er ikke så interessert i all denne baby-pratet ennå, og det gjør vondt i meg=o(

Men kan du ikke ringe legen og spørre om du kan få hjelp til å få syklus i orden??? Eller må man vente et halvt år eller noe??

Så du kan bare syte så mye du vil uansett hvor lite/mange pp du har...

Bare vent en dag så er det oss=o)

Det virker som om dette palger deg mer enn du liker å innrømme. Ikke lett det er... Synes derfor du bør ta deg råd til en time hos en seriøs gynekolog som kan undersøke eggstokkene og livmora di for å undersøke hvordan ståa er.

Ikke vondt ment, men jeg tror at hvis en flink lege kan fortelle deg at alt ser bra ut så roer du deg kanskje ned. Ikke sant?

Kjære deg, skjønner godt du er frustrert, gå sånn og ikke vite, ingen tante, negativ test, lange sykluser...synes du burde snakke med lege om de syklusene, lange sykluser kan behandles vet du. Du kan jo ikke ha det slik, må være veldig slitsomt. Sender deg en stoooor trøsteklem!

Tror jeg ville kommet meg til en lege for å få satt igang mensen, ikke godt å gå rundt og være så bekymret. Ellers er det greit å ha deppedager, det har vi alle engang i blandt og særlig nå som vi så gjerne vil ha en liten en. Trenger ikke å være gravid for at homonene skal rase. (Snakker av egen erfaring)

Sender deg en trøsteklem, og ønsker deg lykke til. Det skal spire snart hos oss spireløse snart:) Det har jeg bestemt nemlig

Takk for det....sukk....Sambo min er på en måte like gira på denne babylagingen...og seinest i dag diskuterte vi navn under oppvasken..det var sååå koslig...elsker slike øyeblikk..men han vil helst ikke snakke om det....og d gjør litt vondt.....

Aner ikke hvor lenge man må vente jeg.....eller hvor lenger jeg BØR vente....

Ja ...oss snart....krysser for oss begge jeg!

Annonse

uff ja.... skjønner deg godt! klart at man blir følsom og tenker mye når man ikke aner hva som plutselig skjer med syklusen. jeg er enig med kristy... ring til legen imorgen og bestill time. sånn kan du ikke gå!

trøsteklem fra meg og :o)

Ja..det plager meg veldig..ihvertfall i dag...men vil ikke virke overstressa heller..det er vel der problemet ligger....greit nok å ta en time til seriøs gynekolog...men jeg vet innerst inne at tanta kommer ...helt sikkert..og da blir det bortkastet penger for en student...Klarer oss bra men en privat gynekolog koster nok i overkant av 1000 kr og d kan jeg ikke avse akkurat nå....skolebøker osv...men selvfølgelig er det værdt det...det er ikke svart eller hvitt...det er vanskelig..så d blir nok fastlegen først om ikke tanta kommer....

Og godt mulig jeg "roer" meg ja..men ....

til kirsty og lengter:

Ja....kroppen min tuller med meg...blir sprø.....selv om jeg helt sikkert er over "hysterisk"......kan ikke stresse sånn..må roe ned.....er jo tross alt i starten av prøving bare..kan hende jeg må prøve i flere år...blir jo innlagt på psykiatrisk før den tid jeg..hehe...

Og grunnen til at jeg nøler med lege er: Jeg slutta på pilla i mai...fikk da en forholdsvis normal syklus på 35 dager etter dette....så nå først er syklusen blitt nesten 50 dager (hitil) ...sikkert normalt tenker jeg.....er det ikke sånn at tanta kan hoppe over en mnd da? Sikkert det som foregår...og det kommer sikkert legen til å si og....og hun syns vel jeg er overbeskyttende etter forrige diskusjon om ibux osv.. sukk...

men vært fint med ett svar....i mellomtiden får jeg bare grine mine modige tårer.....det ordner seg nok...:)

Men du... Tenk å få vite at alt ser bra ut "der inne", ville ikke det gjprt deg glad og full av håp? Og jeg kan ikke la være å undre meg... Hvis 1000,- til en gyn. er et stort utelgg for dere, hvordan har dere tenkt til å ordne dere økonomisk når dere får barn? DET er dyrt, det...

ja jeg skjønner.... du tørr ikke å ta en ny test da.... for sikkerhets skyld....? og hvis den er negativ så får du bare holde ut til neste gang tante kommer.... og skrive masse "syteinlegg" (hihi) her, vi skal med glede svare deg og støtte deg vennen! og ha masse sex så kanskje du treffer en ny el :))

Ja..jeg skjønte at dette spørsmålet kom ja...leste du ikke det jeg skrev? Derfor jeg skreiv: vi klarer oss bra! men 1000 kr er mye AKKURAT NÅ...pga av skolebøker..om du vil vite flere utgifter så har vi bilforsikring denne mnd, tv lisens, briller til meg osv...og ved til vinteren. Vi har tenkt framover og kjøpt en familiebil osv så tror vi skal klare oss helt fint. Fordi om vi har det litt trang akkurat NÅ så vil ikke det si for evig:) Jeg vet utrolig godt hvor dyrt det er med baby og unger....og jeg hadde ikke prøvd å blitt mamma om jeg ikke trodde vi ville klare d...dette handler om det jeg tror blir bortkasting av en 1000 lapp som ellers kunne gått til noe mer fornuftig......Derfor er spm mitt. Hvor lenge bør jeg egenltlig vente med å gå til lege? Hvor lenge er det forsvarlig å vente?

Men ja det hadde vært godt å vist at alt er i orden der inne...vi får se hva vi gjør......er ikke enkelt...

Ja det er bare å "syte" til oss, vi er her vet du :-) Men var jeg deg ville jeg begynt å tempe, da vil du forstå syklusene dine bedre. Klem!!!

Annonse

Huff..må ærlig innrømme at jeg har fått testeskrekk....tør ikke gå på apoteket engang....jeg vet at testen blir negativ..men det er noe annet å ha en negativ test i handa...da kommer tårene da.....:) Men jeg skal tenke på det til i morgen..jeg har fri i morgen...en grav test liggende...så kanskje bør jeg benytte dagen til det.....men hva om tanta kommer i morgen kveld? hum......

Tenkte jeg skulle spare meg så mange syteinnlegg...folk blir jo så sure på meg:) hehe..spørs om jeg heller få skrive nickene til de som jeg vet støtter meg som overskrift;) hihi.....

Sex blir det MASSE av denne mnd om jeg får tanta....:)

hehe..neida..denne anonym var ikke så gæli:) syns hun virket hyggelig...og helt i orden..men dette økonomiske spørsmålet kan folk spare seg...er ikke en ufornuftig jentunge på 21 år med 0 peiling på kostnader:) hehe...

kanskje kroppen din får slappa av og tante kommer hvis du får en negativ test imorgen.... og hvem vet... kanskje den er positiv:o)

Hvem sa du ble sur? ikke jeg:) takker for svar jeg..skrev nettop at jeg ikke hadde noe imot svaret ditt....men dette med økonomi er faktisk i orden..og det vil gå supert! :)

Hei på deg!

Kan godt forstå at du er sliten og lei av alt dette. Det kan godt være litt oppsamling av hormoner nå som gjør at du varierer så mye i humør. Og det er helt normalt. Jeg er fryktelig varierende med hvor pms jeg har i slutten av syklusene mine.

Så vidt jeg har forstått er det ikke så lenge siden du sluttet på pillen og da er det heller ikke unormalt at det kan ta tid før kroppen stabiliserer seg. Faktisk opptil et år. Man kan ha noen jevne sykluser for deretter å ha noen korte eller vanvittige lange.

Du må selv styre om du vil ta det opp med legen.

Hvis jeg skal si hva jeg ville ha gjordt... ville jeg ha tatt meg en tur til legen og fått tatt noen hormonblodprøver for å se hvordan dette står til. Så kan du også få litt ro i sjelen.

Du skal jo tross alt studere midt oppe i all denne frustrasjonen :)

Men jeg tror for psyken din sin del at du nå skal "godta" at testene er negative og at det rett og slett er kroppen din som er slem med deg.

Ønsker deg en snillere kropp :)

Klem

Men det er jo det jeg sier.....jeg hadde godtatt negativer tester..og så fram mot ny pp..men det er ikke såå lett når tanta ikke kommer....kommer hu i morgen så greit...ikke verdens undergang..men drøyer det enda lenger så blir man fortvila..:(

Og vet at syklusen er helt på jordet også...det skreiv jeg jo.....uansett...kan ikke stole blindt på det heller...

:) takk for gode råd...vi får se hva helga bringer....

klem til deg!

Hei vennen....

Håper du har det bedre i dag, jeg forstår at humøret svinger og at det ikke er så lett å være deg bestandig.... Du har ikke fått det beste utgangspungtet når du skal bli gravid, med en tante som ikke dukker opp når hun skal og derfor gjør dine sjangser færre en oss andre som har dyklus med ca 28-30 dager i mellom.

Jeg ville bare sende deg en stoooooooor trøste klem, og si at jeg krysser fingrene for at det snart blir din tur.

Klem

:) heia du! Jeg har det litt bedre i dag.....men har sovet lite i natt ja......hehe..men det er fridag i det minste..så jeg kan være i fred! litt godt det når man ikke er i form...

Ja men en syklus på 50-60 dager så er sjansene for å bli gravid minimale føler jeg...og kan ikke regne ut el heller...så ganske håpløst:(

:) takk for trøsteklemmen!

klem

Hei Sussa :-)

Først og fremst så vil jeg si, ta det helt med ro, lover deg at alt går bra!

Det er helt normalt at syklusen er ustabil rett etter pilleslutt, og jeg skal love deg at om du bruker 1000 kr på en gynekolog no så sender han/hun deg bare hjem igjen med beskjed om at det kan ta litt tid før du får regelmessig syklus. Det er helt normalt og ikke noe å være redd for.

Men hvis du er student, så skal du vite at du har rett på å få refundert legeutgifter, går du til gynekolog som blir sett på som spesialist, så får du dekket det en allmennlege koster også må du betale det overskytende. Og økonomien skal du ikke være redd for, du får engangsstøtten på 33 000 kr og fødselsstipend fra lånekassen på 8000 i mnd.

Da jeg sluttet på pillen i januar/februar hadde jeg først en syklus på 34 dager, den syklusen prøvde vi ikke, så hadde jeg en syklus på 36 dager hvor vi prøvde, men ikke lykkes, så plutselig fikk jeg en syklus på 44 dager fordi jeg ikke fikk eggløsning den mnd (det vet jeg for jeg tempet). Trodde at no var alt håp ute, men 24 dager etter jeg fikk mensen så hadde jeg eggløsning igjen, og denne gangen klaffet det! Har no termin 5. februar, er snart 17 uker på vei og jeg venter mitt andre barn som student, gleder meg masse :-)

Så det er håp, selv om syklusen er lang og ustabil etter pilleslutt. Det viktigste er at du har oversikt over når du har el, enten ved el-tester eller temping, da slipper du å gå og bekymre deg.

Masse lykke til, det blir snart din tur :-) Nyt friheten imens ;-)

Ville bare si at jeg kjenner igjen frustrasjonen din!

Vil bare fortelle litt om hvordan mine sykluser har vært

Jeg slutta på pillene i november og første pp ble på 32, noe som er ganske normalt. Neste syklus ble på hele 53 dager og de siste to-tre ukene var jeg veldig frustrert og lei! Begynte så å tempe, for å få kontroll på hvor i syklus jeg var. De neste pp ble på 47, 57 og 46 dager. (Forskjell på eggstokkene) Når jeg visste når EL var så fant jeg ut at lutealfasen var for kort! Mistenker at jeg har hatt for lite progesteron i kroppen.

Var hos legen senest i juni, og han sa jeg måtte vente et år før det ble undersøkt noe mer :(

En gang forrige pp og tre ganger denne pp har jeg vært hos soneterapeut. Det har uten tvil hjulpet meg meg. Jeg fikk nå EL allerede på dag 25. Etter EL har jeg brukt progesteron krem. Denne gangen klarte spira å klore seg fast!

Vil med andre ord anbefale fotsone-terapi! Det hjalp iallefall meg, og er jo et bedre alternativ enn å proppe seg full av medisiner.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...