Gå til innhold

April: Tung grøt start og lite søvn (5 mnd. gammel)


katri

Anbefalte innlegg

Lillegutt er nå snart fem måneder gammel og har våknet midt ¨på natten i like lang tid. Nå ønsker jeg å starte med litt maisgrøt slik at han kanskje sover seg gjennom natten. Jeg ammer forøvrig fulltid og det går fint. Men det hadde vært så godt om han kunne spise litt grøt på kvelden. Jeg har forsøkt med litt grøt hver dag i to uker nå og det er ikke enkelt. Han viser ingen glede over grøten og spytter den ut. Nesten ingen ting går ned og tilslutt så skriker han bare av sinne. Jeg gruer meg til hver gang jeg skal forsøke og mate han på denne måten. Maks en halv teskje går inn etter gjentatte forsøk. Jeg har også forsøkt potet og gulerot stappe, men det blir også avvist. Hadde vært så deilig om han spiste litt.

 

Noen tips? Andre som har tilsvarende erfaringer?

 

Forøvrig sover han ganske dårlig for tiden på dagtid også. Sover maks to timer totalt gjennom hele dagen. Han legger seg 21.30 og våkner 04.00 for litt nattmat og så sover han videre til ca 07.30. Er ikke det litt lite?

l.kathrine

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å gi han det før han er sulten. Det måtte til her. De blir lett frustrerte hvis de er kjempe sultene og oppå det hele skal de konsentrere seg om maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...