Gå til innhold

Søvnproblemer - Restless legs syndrome


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har store søvnproblemer om natta og sover ofte bare 1-2 timer i løpet av en hel natt :o(

Er dødstrøtt når jeg legger meg, men så snart jeg har krøpet under dyna så får jeg en veldig kribling i kroppen og spesielt i beina. Ligger og vrir og snur meg til det bare er å gi opp...

 

I dag har jeg lest om Restless legs syndrome og kjenner meg veldig igjen i denne diagnosen som visstnok skal være vanlig blant gravide. Kan skyldes jern-, folat-, B12 mangel, så jeg skal sjekke opp dette hos lege så snart som mulig.

 

Jeg har aldri hørt om noen som har hatt denne diagnosen, og lurer på om det er andre som har noen erfaringer med dette?

 

Råd og tips tas i mot med stor takknemmelighet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slitsomt, vet det er mangen som sliter med det ja. Det skal visst hjelpe å masere leggene før en legger seg, eller ha varmeposer i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Stakkars deg! det er forferdelig med den kriblingen!

Det som hjalp meg var magnesium-tabeletter.

Ellers finnes det endel kjerringråd, som å knyte ulltråd rundt anklene, legge stålkniv under sengen, men disse rådene fordrer nok at man tror på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at magnesium skal hjelpe. Og så bør en unngå å drikke koffeinholdig drikke før leggetid...

Håper legen kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og tips :) Kommer til å prøve det meste tenker jeg, gjør alt for noen flere timer med søvn!!!!!!

Har bestilt massasje av samboeren i kveld ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg i begge de forige svangerskapene mine, holdt på å bli gal:)

 

Legen min rådet meg til å spise en banan og drikke ett glass melk før jeg la meg, hjalp lite hos meg men kan jo hende det hjelper deg...

 

Si fra hvis du finner noe som virker, går bare å venter på at kriblingen skal starte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette må jeg bare svare på! Jeg er en jente som har bena godt plantet på jorden, så ikke ta det jeg sier for en kald fisk.

Jeg hadde samme problem i forrige svangerskap, og fikk som råd av min bestemor om å legge en Lanosåpe nede med bena nå jeg la meg, under dynen. Gamla har blitt gal tenkte jeg, men var desperat og prøvde. Og det hjelper faktisk:) Verdt å prøve iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, litt sent ute med svar men... Mitt forrige svangerskap kunne jeg ikke sitte stille i så mye som fem min før jeg holdt på å bli gal av de urolige beina. Så de gangene jeg og samboeren min skulle se film eller noe på tv så måtte jeg stå. Veldig slitsomt. Ingen lege eller noen andre hadde noe som hjalp, prøvde også akupunktur det hjalp heller ikke, heller ikke sone terapi. Hadde noen tilbudt meg amputasjon hadde jeg takket ja uten å blunke. Er nå gravid igjen, 10+5 og beina har begynt igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...