Gå til innhold

Mme til natta = roligere barn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor introdusere kumelk naa (i form av mme)?

Har du nok melk er det ikke noedvendigvis noedvendig. Har du hell med pumping? Kan du ta en natt til, og saa pumper du restene ved morgenammingen og gir det som tillegg paa kvelden etter nattapuppen? Da faar ham masse ekstra floetemelk. I tillegg anbefales groet (gryn+mm) naar baby trenger tillegg fra 4mnd, ikke mme! Har barnet god eller veldig god vektoppgang saa kan det hende at du er smokken hans, kanskje paa tide med hans egen?

Mme er ikke det verste som fins. Hvis det ikke er allergier i familien kan du prøve å gi litt til kvelden. Selv ville jeg nok prøvd med litt grøt først, men såvidt jeg vet er det ingen dødssynd å gi litt mme. Noen barn får faktisk kun mme og det blir fine unger av dem også.

Enig at det kan være verdt er forsøk å gi ekstra morsmelk på flaske om kvelden. Ofte har man jo mindre melk om kvelden, og det er lettere å få i barna mer med flaske, så kanskje han blir mettere. Det fungerte for gutten min i alle fall.

Min jeg kjenner også de som sverger til erstatning for å få ungene til å sove om natten, og jeg synes det er helt greit å gi litt tillegg.

Annonse

Hos oss var det omvendt, da mme er sterkere for magen og kan gi magetrøbbel..

Jeg ammet datteren min hver 2.time hele dagen og hun sov 4-6 timer i strekk på natten når hun var 2-3 mnd.

Så gikk det gradvis lengre hun sov på natten og første gangen hun sov natten rundt uten å våkne (8 timer) var når hun var 4 mnd.

Kun på mm, slett ikke galt det!

Hei igjen... lillebror vil ikke ta flaska, så mme blir det nok ikke noe av her i gården. Vil nok få problemer med å gi han mm på flaske også. Men grøten gikk ned, den likte han kjempegodt, (selv om det da ikke er poenget her) laget på mm selvfølgelig. Har ikke merket noen forandring i sovemønsteret hans enda, etter 2 kvelder med maisgrøt. laget på 40 og 50 ml mm.

Det går vel muligens ann å lage grøt på mme i stedet for mm??

Takk for svar og gode råd!

Det er vanlig for babyer å få mat på natta - gjerne til halvåret og ofte lenger. Fra 4 md er anbefalingen fast føde fremfor mme som expat skriver. Hvis hs anbefaler mme etter4 mnd er hun faktisk helt på jordet. Hun bør da lese anbefalinger for spedbarnsernæring som er for helsepersonell, av Staten råd for ernæring og fysisk aktivitet. På en tide med litt oppdatering for endel hs rundt om ja.

Så du bør faktisk heller gi grøt, middagsmat el frukt til babyen din

Men det er ikke alltid de begynner å sove noe mer om man introduserer fast føde.

Du kan lese anbefalinger for spedbarsernæring hvis du går inn på ammehjelpen.no amming fra a-å - anbefalinger for spedbarnsernæringog under f om fast føde

Lykke til

Lillebror er en "stor gutt", var 4260/ 53 v fødsel og følger sin kurve "prefekt", 6980/ 65 v 12 ukers kontroll. Allerede på barsel viste han "tegn" til å være en sulten liten krabat, det ble bemerket der. Han er ikke særlig glad i smukk, men vi prøver og prøver likevell. Sutter på tomler og pekefingrene, en av gangen da =0), i stedet for smukk.

Poenget er at han vil ha veldig ofte pupp om natta, hver/ annenhver time og kunne ha ligget "påkoblet" konstant hvis han fikk. Roer seg bare oppi senga hos/eller oppå mamma. Hadde mageproblemer i starten, synest det har bedret seg noe nå.

Det hadde vært så godt med litt mer nattesøvn, så det er "kun på egoistisk grunnlag" jeg prøver å gi han grøt på kvelden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...