Gå til innhold

Er vi kravstore overfor mennene våre, eller er det de som er late??

Anbefalte innlegg

Etter at vi kom hjem med lille tassen vår for seks uker siden har jo ting blitt rimelig annerledes hjemme, sånn som det nødvendigvis må bli. Til å begynne med slet jeg fælt med at jeg rett og slett ble lei av samboeren min. Syntes han var lat og umoden og ikke skjønte hvordan han skulle gjøre ting. Jeg følte at jeg bare gikk rundt og var irritert på han hele tiden og tenkte at hvis det skulle fortsette slik, så kom jeg til å bli alenemor om kort tid hvis jeg skulle unngå å irritere meg i hjel...

Etterhvert begynte jeg å slappe mer av og innse at selv om vi hadde fått et barn, så trenger ikke alt å være sånn som jeg vil ha det. Selv om sambo gjør ting litt annerledes enn meg, så betyr ikke det at han gjør feil for det. Nå har jeg begynt å sette pris på de tingene han gjør sammen med gutten vår som jeg kanskje ikke er så flink til.

Hva synes dere? Er gutta bare late eller er det vi som forventer å ha alt på en viss måte?

Fortsetter under...

Når han sitter og ser TV mens jeg rydder kjøkkenet etter middagen og setter på klesvask, når han går og legger seg når jeg finner fram vaskebøtta for å vaske gulv, blir jeg litt irritert. Men når han står opp kl 06 med Snupi og jeg sover til kl 09, forguder jeg han.....

vi må gi dem tid og være mer tolerante synes jeg. Vi har jo morsinstinktene våre og har båret babyen i magen i 9 måneder. Gutter trenger lengre tid å bli vant til den lille og finne sin egen måte å være sammen med babyen på. Det de trenger er vår støtte og oppmuntring og de elsker konkret ROS når de har gjort noe for oss, eller passet på babyen. Jeg erfarte i hvert fall at etter en stund, så ble mannen min utrolig mye flinkere til å takle den nye situasjonen

Ja, jeg tror også at vi må være litt mer tolerante. Dette betyr selvfølgelig ikke at de som bare sitter på tv eller spiller PS2 skal bli møtt med varme ord og ros.. He, he...

Tror også at mange jenter er veldig flinke til å påpeke alt gutta gjør feil i stedet for å se hva det faktisk bidrar med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...