Gå til innhold

Til dere som har 2-åringer som sover ute i vogn...

Anbefalte innlegg

Jenta våres har nettopp begynt i barnehage. Det går kjemefint, bortsett fra kvilinga.. Hun nekter å legge seg å sove inne (slik hun gjør hjemme), men de får henne til å sove ute i vogn(!?) noe hun ikke gjør hjemme.. men bedre det enn at hun ikke sover, for hun trenger det enda..

Så i morgen må jeg ta med egen vogn til barnehagen..

spm mitt er: hva har barna deres på seg når de ligger ute og sover på denne tiden av årstiden og utover?bruker de sko? Og hva bruker dere i vogna?

Fortsetter under...

Jenta vår ligger på et lammeskinn med vanlige inneklær. Er det veldig varmt som nå i sommer ligger hun kun i truse og t-skjorte med et tomt dynetrekk over seg.

Er det ikke fullt så varmt har hun bukse og genser og så en tynn sommerdyne inni dyntrekket. På vinteren ligger hun i voksipose.

Bruker ikke sko. Har som oftest sokker på, men de tar hun ganske fort av seg igjen...

I barnehagen bruker dei mye pledd og kler av/på ungene etter hvor vamt/kaldt det er ute, men aldri sko.

Annonse

Gutten min er nesten 2 og er vant til å sove i vogn. De prøvde å legge ham inne i barnehagen, men det gikk bare første dagen - de andre dagene nektet han, så nå har han vognen til å sove i der også.

Det kommer jo an på vaeret hva han sover i.

Nå i det siste har han bare hatt bukse, t-skjorte, tynn genser og sokker, og et ulteppe over seg.

Så øker vi gradvis etter hvert. Når det er vinter, har han ullpose (hadde vi i fjor - håper han fortsatt får plass i den ), log oppi der hadde han to lag med ull på seg, pluss lue og votter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...