Gå til innhold

Oktober: Hva mener dere?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser det er flere som spekulerer på det med navn. Jeg og min mann ville ha et guttenavn som er litt "kraftig". Navnet vi fant leste vi i avisa og er norrønt. Hvis jeg får en gutt (vet ikke kjønnet enda), blir navnetThoryus!

Kom med synspunkt:)

 

Skulle det bli ei jente, velger vi å bruke bestemødrenes navn,

Marit Lovise.

 

Lykke til med navnevalg og fødsel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnet er fint, men jeg likte ikke skrivemåten!

La barnet få et navn det slipper å stave resten av livet,- Torjus bør være den rette norske skrivemåten spør du meg. Jeg kjenner en Torjus, og det er en grepa kar! Vi derimot heier på Truls...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et kjempefint navn - men jeg syns også at dere skulle brukt den "vanlige" stavemåten; Torjus! Det virker liksom litt mer "norrønt" :)

 

Ellers er det kjempefint å bruke oppkalling, det gir viktige signaler til familien om at man er en "enhet", navnet har gjerne en "ekstra" sterk betydning ettersom det hører til noen fra før. Vår erfaring er at familien setter veldig stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra navn som ikke "alle" har! Synes også som de andre at det bør skrives Torjus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var et koselig navn, jeg, men ikke stav det på den måten. Alle kommer til å stave det feil, ingen forventer en slik stavemåte, og det kan jo bli slitsomt for ham i lengden. Men et veldig fint navn likevel!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes navnet er flott jeg! Er så glad for at det er folk der ute som tør å velge litt utradisjonelt og som fører videre våre navnetradisjoner. Jeg er ikke så modig :o) Eller vi kan si det som at mannen min og jeg ikke klarer og bli enige hehe. Litt enig med de andre med hensyn til skrivemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for alle synspunkt. Må le litt av det ene innlegget. "Stakkers barn, kommer til å bli ertet". Jeg vet ikke jeg, tror nok at det er vanligere med skjeldne navn i dag enn før. Dessuten synes jeg ikke utalelsen av Thoryus er rar. Likner en god del på Tor.

 

Tar med meg synspunkt om skrivemåte til min mann for diskusjon:)

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...