Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Får to tette, ett og ett halvt år mellom de. Nå lurer jeg virkelig på om vi trenger søskenvogn. Eldstejenta går i barnehage, så det er jo begrenset hvor mye vi blir ute på hjul. Likevel kan en jo tenke seg at barna kan bruke vogn til de er både 3 og 4 år. Men kanskje det er nok med ett søskensete, og etter hvert ståbrett? Har noen erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #2 Skrevet 23. august 2006 Vi får også to tette, 22mnd mellom dem. Vurderer fram og tilbake om vi skal ha søskenvogn. Storesøster går i barnehagen, men er ikke så flink til å gå turer ennå (blir fort sliten). Kan derfor være greit å ha en vogn begge ungene kan være i. Vi har ikke lyst på et 'monster' av en søskenvogn som opptar hele bagasjerommet og som man nesten knekker ryggen av å løfte ut og inn av bilen, så vi kommer nok til å kjøpe en phil & teds vogn der barna kan sitte bak hverandre. Regner med det vil være ganske lett å få solgt vogna igjen til en god pris etterpå, for den er veldig populær :-) Lykke til i vognjungelen!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Ja, vi har også vurdert P&T-vogna, men jeg tror ikke det blir den. Syns for det første at baby-delen virker for kvelende og liten. Her på vinters tid er det kaldt, og da syns jeg vognbagen virker liten og tynn. For det andre er det vel ikke særlig lenge den minste ungen gidder å sitte der bak storesøster, trangt og ingenting å se. Greit at det er en 15 kg grense på ekstrasettet, men jeg tror neppe at barnet vil sitte der enn så lenge likevel. Til og med butikkselgeren frarådte å kjøpe denne. Enig med deg om at vi ikke har lyst på ett monster av en vogn, syns det blir veldig tungt å dra rundt med. Likevel har jeg bestemt meg for at vi kjøper en Teutonia Team Alu S4, der kan vi ha barna mot oss inntil videre. Og senere snu vognsettet slik at den blir forovervendt. Vogna er også veldig godt utnyttet når det gjelder størrelse, syns den virker ok. Så nå gjenstår det bare å ta en avgjørelse på kjøp eller ikke. Lykke til du også! Andre med erfaringer?? HI
<3 + <3 + <3 Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Er ikke Team Alu veldig bred mellom bakhjulene?! Har iallefall hørt det flere plasser... Her blir det 23 mnd mellom mine, og vi skal definitivt ha OTH tvilling-/søskenvogn med en bag, har hatt to singelvogner før, og aldri vært mer fornøyd med en vogn! (har hatt maaange)
Nuffa Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 Jeg har 2 år og 5 dager mellom mine. Kjøpte tvillingvogn, og det var jeg glad for i juli da barnehagen var stengt!! Har nå kjøpt en teutonia s3 med ståbrett, da eldstemann ikke vil sitte i vogn lenger. Har bare fått testet den ut i noen dager, men ser ut til å fungere godt. Men trengte tvillingvogn frem til nå. Eldstemann er nå 2 år og 4 mnd. Jeg tror du vil trenge søskenvogn i ett års tid fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå