Fredslilja Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 Jenta vår er 26 mnd og går i barnehage. Hun er veldig glad å ligge i vognen og da koser hun seg skikkelig med smukken. Får smukk kun når hun skal sove. "Problemet" er at av og til bruker hun laaang tid å sovne der (hender hun ikke sover i det heile....og det går greit å holde henne våken fram til leggetid). Vi bruker å la henne ligge der å kose seg ofte over 1 time. Klager hun tar vi henne opp men det er Ytterst sjeldent. Hun ligger der å prater om ting og tang, ramser opp navn på alle i familien, teller og ikke minst koser seg med smukken sin osv...Koser seg virkelig. Barnehagen syns dette er for "ille" og vil ikke la henne ligge så lenge. Dei tar henne opp etter 1/2 time. Men hva er galt med å ha henne liggende der da så lenge hun ikke klager? Hun slapper godt av og hviler seg....er ikke det bra da? Vi syns hun kan bare ligge 1 time og da drog personalet i bhg veldig på det og tilslutt blei vi enige om 45 min....Men hun klager jo ikke jo! Ho seier sjølv at ho skal slappe av i vogna si og kose seg med smukken. Det at hun ikke alltid sover på dagtid er nok en overgang til å ikke sove på dagen. Men hun kan no få ligge å kvile seg vel. Om kvelden bruker hun også langt tid (ca 30 min). Prater om masse og hun gråter eller roper etter oss aldri. Enkelte er kanskje bare slik at dei bruker lang tid. Vi syns virkelig det er for tidlig å ta henne opp etter 1/2 time. Da har hun kanskje akkurat funne "roen" og skal til å sovne.. Hva syns dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6029543-barnehage-og-soving/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
..idyll Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Hei Du kjenner ditt barn best, og hvis du vil at hun skal få slappe av og hvile seg i vogna en times tid så si det! Du bestemmer Det er vel bare en fordel å la henne få hvile så lenge hun syns det er deilig å ligge der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6029543-barnehage-og-soving/#findComment-6030049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimi79 vente nr 2 Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Har en gutt som blir 2 i november og han sover/hviler seg i vogn. Vi har sagt han kan få gjøre det i ca 1 time,de er veldig greie på det. Han har nettopp kommet over på stor avd,og det er en overgang for alle barn,noen ganger sovner han,andre ganger ligger han bare og koser seg med smokken(e) Om han ikke får hvilt litt,bir han kjempevansklig og holde våken og veldig grinete. Sover han for lenge på dagen tar det lenger tid før han sovner på kvelden. Han kan uansett ligg og prate,synge bare være våken en stund før han sovner. Roper gråter sjelden på oss. Mulig barnet ditt ikke har behov for søvn dagtid,men 1 times hvil synes jeg absolutt. Så lenge barnet vill dette selv og dere synes det er greit. (Tenker på de få gangene jeg ikke får pausen min på jobben,som er bhg,blir helt skutt jeg da) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6029543-barnehage-og-soving/#findComment-6030507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå