Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 Det er så merkelig.....satt å tenkte på da jeg var nyutdannet, singel og i ny jobb. Hadde klart å kjøpe meg en leilighet, men etter at alle utgifter var betalt så var det lite igjen til andre ting. Tror jeg aldri hadde biff til middag, og reglen var alltid max en øl ute på utesteder. Nå sitter jeg her med mann, venter barn nummer 2. Leiligheten (kjøpte ny da vi flyttet sammen) er verdt ca 2 mill. Vi har hver vår bil uten lån, ingen av oss har studielån lenger. Og alt vi har av gjeld er 300 000kr på leilighetslånet. Nå ringte mannen og fortalte at han har fått enda en leietager i et hus han har (leilighetshus), så da kommer det enda mere penger inn. I tillegg har han gått opp til ca 600 000 kr i lønn, og det er med 8 timers arbeidsdag og muligheter til å tjene enda mere. Jeg føler jeg har utrolig god råd, og egentlig så er det ikke min skyld. Har bare hatt flaks med valg av mann. Tenk om jeg fortsatt satt i sofaen med pledd i mørket og sparte strøm, mens jeg spiste litt potetmos.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Hvis han i tillegg til penga er snill og hyggelig så får du holde på han da.
Sunniva- og Majamamma Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Så koselig at ting ordner seg, håper bare han er god og snill med deg og ungene :-) Rart det der, hvordan livet kan ta andre vendinger.... Jeg var også skrapa fant i mange år, er glad jeg har den erfaringen å ta med meg videre. Det som ikke dreper en - herder en, sies det!
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Hvis du føler du begynner å få problemer med å vite hvor du skal gjøre av alle pengene så kan jeg gi deg et kontonr du kan sette litt inn på
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #5 Skrevet 23. august 2006 har det på samme måte selv. vi er unge bare 23 og 25 men har nettopp kjøpt oss hus til 2.5mill , ny bil (audi stasjondvogn) . samboeren min tjener 800 000 kr tusen i året...men jeg tjener ikke så mye da, enda..... men skal begynne på skole etter ungen er født. føler meg heldig som har en samboer som har orden på livet , kunne aldri fått barn med en som ikke hadde en god jobb ! man hørres kansje overfladisk ut...men penger er viktig.......
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #6 Skrevet 23. august 2006 hehe, kjenner den der du, det er bare helt fantastisk å se at alt man jobbet for som ung endelig "pay off". Alle målene man skulle nå før man stifet familie klarte vi og nå sitter vi fint i det - jeg er SÅ glad nå for akkurat det. selv om vi sikkert har klart oss kjempefint uten å være så målbevisste/noe skjærte seg så er det bare deilig å ha det slik!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #7 Skrevet 23. august 2006 Hvilken jobb har mannen deres? Er han mye borte? Min driver å skal starte for seg selv, men det er lastebil jobb, frakte hengere rundt om i landet, da reiser han tidlig på morran ca kl.05 og er hjemme til kl.18 på ettermiddagen, jeg er skeptisk til det, siden da er han enormt lenge borte, men han sier det er fordeler med å jobbe for seg selv, da kan vi kjøpe oss større sted og bo raskt og får mye avdrag på skatten osv...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #8 Skrevet 23. august 2006 min mann jobber ganske mye i offshore så det blir endel reising ja, derfor han tjener 800 000 kr i året som jeg nevnte i mitt innlegg. syns bare det er greit at han reiser, men spørs om ikke jeg vil trenge han mer hjemme når babyen kommer. han er veldig real mann og har allerde sagt han kan gå hjemme med babyen om jeg vil begynne på skole ny året!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #9 Skrevet 23. august 2006 Det var da voldsomt til materielle synsverdier her da...! Det er jo bra at man har det romslig økonomisk, men det er like viktig å ikke glemme hvor lett det kan være å bli den som sliter i andre enden. Dessverre så ser det ut til at forskjellen mellom fattig og rik øker både i verden og i lille Norge. Vi må se rundt vår egen lille boble, og jeg håper at det fortsatt er de som priser andre verdier høyere enn bil og hus. Når alt kommer til alt er penger roten til alt vondt.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 sier du? og sant nok, kansje mange med "penger" er ulykkelige, den kan jeg være veldig enig da. men selv om vi er unge og har mye penger, så har jeg og samboeren min også et fantastisk forhold bygd på tillit og respekt og jeg ville vært sammen med han om han så jobbet på Rimi!! kjærligheten vår kommer før penger, men vi har begge deler og er lykkelige....hva er galt i det?:-) :-) :
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 Unner alt det gode de kan få :-) Jeg hadde det slik en gang! Livet smilte skikkelig! Men så ble det for mye for oss og det endte i skillsmisse. Han gjorde krav på ungene - og fikk det som han ville. Jeg måtte betale 3500 i bidrag. Hadde en vanlig jobb, tjente rundt 300 000 i året, men det var mye overtid. Så jeg var alltid sliten. Ungene så jeg en dag i uken og annenhver helg. Fikk nå kjøpt meg et hus og en rimelig bil, og var fornøyd med det. Men etter ca 2 år fikk jeg kreft. Det første året lå jeg på sykehuset nesten hele tiden. Så ungene mine en time hver lørdag, hvis jeg hadde krefter til det. Når et år var gått mistet jeg sykepengene og gikk over på rehabilitering. Det betyr ca 66% utbetalt. Med utgifter til hus, bil og barnebidrag ble det altfor mye. Jeg måtte selge huset og bilen, og finne meg en leilighet å leie. Så....jeg er ikke bitter. Men vil bare sette det hele i perspektiv. Nå fem år etter er jeg erklært frisk, skal gifte meg, bor i rekkehus og kjører en eldre Caravelle. Og det beste av alt...jeg venter barn! Penger ER viktig....men allikevel så uviktig... Livet er et usikkert prosjekt!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 vel, jeg var innlagt på sykehus, hadde ikke jobb, ingen utdannelse, singel og svært få venner og selvf. nesten ingen penger! nå har jeg samboer , hus, ny AUDI , PENGER , og ikke minst en liten jente baby i magen min:-) så livet mitt var kipt når jeg var fattig,,,,og fantastisk nå som jeg har "bedre råd" folk er forsj!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #13 Skrevet 23. august 2006 jeg er HI vi er voksne, over 30. Vi har jo snart 2 barn og jeg er svært lykkelig i forholdet vårt. Våres gode økonomi gjør at jeg kan være hjemme så mye jeg vil mens barna er små, evt jobbe deltid. Og vi har full barnehageplass, som vi bruker redusert når det passer familien. Jeg liker å være hjemmeværende akkurat nå, og hvis jeg ønsker ting anderledes så kan jeg begynne å jobbe igjen. Lønnen til mannen min er 8 timer arbeidsdagslønn. Og hvis han vil kan han jobbe mere og velge om han vil avspassere eller ha mere penger. Vi velger alltid avspassering fordi familie tid er mye mere viktig for oss en enda mere penger. Vi bruker sjeldent penger på ferier, og benytter fritid/ferie til å være i fjellet evt besøke besteforeldre som bor langt unna. En av grunnene til den gode økonomien er nok at både jeg og mannen miner ganske gniene på egne vegne. Men barna får det de trenger, men de får ikke tour de france utstyr bare fordi de skal ut å sykle litt. Så penger er frihet til å leve etter de ønsker og drømmer vi har for våres familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå