Gå til innhold

Som om ikke dette er vanskelig nok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bli gravid altså. Det er jo vanskelig nok, og her i huset skal det ikke bli enklere akkurat...mannen har liksom en periode uten særlig sex-lyst nå?! Er det mulig?! og med el rett rundt hjørnet....ikke bare at han ikke har spesielt lyst, hvis han først er tent har det hendt flere ganger nå at han mister ereksjonen igjen før det kommer for ham. Jeg kan ikke fatte at dette skal skje akkurat nå, vi er relativt nye prøvere. Men i begynnelsen når vi prøvde var ikke dette noe problem, så det har ikke med evt skrekk for barn å gjøre! Problemet har vart i flere uker nå, så det begynner å bli ganske frustrerende. Kan respektere og kjenne igjen følelsen av at en ikke alltid er like klar, men synes det er så ufattelig kjipt at dette skulle komme akkurat nå.

Har prøvd å endre "rutiner", ta initiativ til nye steder osv, men ser ikke ut til å hjelpe. Ikke engang utendørs i sommersola forleden gjorde susen!

Vel vel, vi klarer da å snakke om det og han vet om følelsene mine. Men han har også sagt fra at han ikke akkurat fungerer bedre under press! Så får vel bare håpe at det går over snart igjen.

Hvis noen har lignende erfaringer og evt tips tar jeg gjerne imot dem! Ellers var dette bare ment som en utlufting av frustrasjon egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Gubben har perioder hvor han har svært liten sex-lyst og da har vi kanskje sex 1 gang i måneden. Vi er heldigvis ikke inne i en slik periode nå, men jeg blir så stresset for jeg vet den kommer. Den kommer alltid om høsten (men dette kan komme i andre perioder også). Så nå stresser jeg som pokker for å bli gravid før han får "sex-sperre".

Har ingen gode råd til deg, annet enn å spare sexen til EL. Pynt deg i litt sexy undertøy rundt El og sats på at det holder.

Ønsker deg lykke til og håper det klaffer så raskt som mulig.

Skrevet

TAKK!

Takk for at du svarer og at jeg får se at det ikke bare er oss som har det slik! Har følt meg som tidenes mest mislykkede kone i det siste, prøver liksom å forføre litt da men får et gjesp til svar liksom....Har jo også begynt å lure på om dette er normalt for en mann i første halvdel av 30-årene. Så det var utrolig godt å se at det er flere enn meg der ute. Fikk litt ny giv til å prøve igjen nå, nytt undertøy står på handlelista imorgen!

Lykke til til deg også:-)

Skrevet

*ler* Ja, du kan tro jeg har følt meg mislykka og skikkelig usexy når man blir avvist gang på gang. Tusen grunner til han ikke vil ha sex (sliten, mye stress på jobb, vondt her og der) gjør at jeg har følt meg som den typiske "mann i forholdet". Det er jo de som skal mase om sex ikke vi.

Jeg har iallefall funnet ut at det funker bedre hvis jeg ikke prøver meg så ofte men heller sparer opp til viktige dager (som f.eks rundt EL)

Sexy undertøy-tips: Overrask med deg selv kun iført hvite eller svarte stay-ups. Det kan de ikke si nei til. Lykke til!

Skrevet

uff...jeg kjenner og meg igjen i dette...

min mann nærmer seg 40 og er verdens vakreste,sexyeste,snilleste osv...

men han har og perioder der han "skyr" sex...han sier det er at plutselig får han det for seg at han er en dårlig elsker,føler seg mindre pen,osv...tror nok menn kan ha samme dårlige selvfølelse som vi kvinner kan ha...men de prøver å skjule det bedre enn oss,og da blir det et problem med junior som MÅ reise seg...vi har hatt perioder med opptil 4 mnd uten noen form for sex...sukk...(har vært sammen i 8 år)

fortell han masse positive ting ang han...skryt masse av han...overraske han i dusjen,men IKKE mas på han om sex,for da har de(menn)en tedens til å bli værre....ymt frampå...eller bare kaste deg over han midt på natta...hehe...da blir han helt hjelpeløs...hihi:)

iallefall...lykke til:)

hilsen ei som er i 9pp no...og mannen er i "toppslag" for tia...

Skrevet

Kanskje det blir litt psykisk tøfft for menn når fokuset blir dreid bort fra selve sex'en og mer på "nå skal vi lage barn"?... Nå har jeg eggløsning, kjør på!!! Ikke misforstå- sier ikke at det er slik for dere... men det er kanskje noe å tenke på for flere av oss her inne... Elsker vi med mennene våre, eller har vi sex for å bli gravide?

Slike ting har svært ofte en psykisk grunn... og mener dessuten jeg har lest at dette er et svært vanlig problem i vår stressfylte samfunn...

Lykke til! Det er nok bare en fase! Kos masse sammen... så løsner det kanskje etterhvert?

Skrevet

Å, jeg kjenner på akkurat samme frustrasjon som deg. Sexlysten til mannen min går også veldig i perioder, noen ganger kan det faktisk gå noen måneder mellom hver gang vi har sex. Han er enten trøtt, vondt i hodet eller sliten og det virker som om uansett hvor mye jeg prøver meg så sovner han bare eller virker helt uinteressert. Noen ganger har han også mistet ereksjonen midt i det hele, og det er utrolig frustrerende!!! Særlig når man vet at man har eggløsning og at sjansen er der... For oss toppet det seg på ferie i sommer; jeg visste at jeg hadde eggløsning de første dagene av ferien og var kjempepositiv til at nå skulle det gå. Vi hadde jo ferie og slappet av og koste oss osv., ,men nei... Mannen min var dønn sliten, jeg prøvde å forføre han tre kvelder på rad. Når jeg så hadde blitt avvist gang på gang, ble jeg så irritert og lei meg at jeg tok det hele opp og fikk snakket skikkelig om det. Det viste seg, som jeg jo ante, at han følte et kjempepress rundt det å ha sex for at jeg skulle bli gravid, og at det rett og slett ga han prestasjonsangst. Vi ble enige om å ikke stresse, glemme at vi prøver og tenke at det skjer når det skjer. Det vil si, JEG planlegger fortsatt og tester el og greier, tenker masse på det, men sier ingenting til han. Jeg prøver å få han til å slappe av med det, så kanskje sjansen er større for at jeg kan bli gravid:) Det har faktisk funket bra, ikke hatt så mye sex på flere måneder som nå de siste ukene:) Nå er det el om noen dager, så jeg håper vi klarer å holde den gode aktiviteten gående!! Vi har vært prøvere i 5 måneder, men ennå ikke klart å ha sex rundt el...

Skrevet

Mannen burde jo stå på uansett om sex lysten er der eller ikke,om han vil ha barn:)

Skrevet

Trådstarter her igjen...

Takk for alle svar som viser at vi er mange i samme situasjon her.

Akkurat for oss så virker det ikke som det har med prestasjonsangst ifht å bli gravid å gjøre, interessen er like lav uansett el eller ikke for tiden. Og det begynte jo ikke med en gang vi begynte å prøve heller, dessuten lover han på tro og ære at det ikke er det. Han sier han ikke vet hvorfor det er slik nå, men at han også ønsker seg barn....Det er heller ikke slik at jeg bare tar initiativ rundt el, liker å ha sex med mannen min for sexens skyld også jeg!

Men alle tips er notert, og jeg håper ting ordner seg for alle dere andre der ute med samme frustrasjon:-)

Skrevet

vi har det sånn vi og.... han har kjempelyst på barn men har ikke lyst på sex i perioder... han er følsom for stress rundt han ang jobb og familie... og da trekker han seg tilbake..... jeg føler meg avvist og blir kjempelei meg når jeg tar initiativ og han ikke vil.... men vi prater om det ibland og han vet hvordan jwg føler og han forklarer at det ikke har noe med meg å gjøre... men det er sååå irriterende at dette skjer akkurat når jeg har EL!!!!

Skrevet

Tror vi må skilde to saker her: En gubbe som sjelden vil ha sex (uavhegig av om man prøver eller ikke) og prestasjonsangst for babylaging.

Sånn er det iallefall hos oss: At det er perioder vi ikke har sex i det hele tatt.(uavhegig om vi har vært prøvere eller ikke) Og skal man da forføre sin mann, så spar deg for guds skyld til EL :-)

Det er dessverre ikke slik at alle er prisgitt en sexglad mann, gitt. Da hadde det jo bare vært å treffe El og håpe på hell. Det største problemet mitt er iallefall hvordan få han tent, og akkurat de dagene jeg vil..

Litt syting det her, men det er faktisk ganske så frustrerende

Skrevet

Hva med å skape en romantisk kveld som ikke trenger å inneholde sex?!? Men kanskje fort fører til sex allikevel?!?

Her har vi også hatt flere mer eller mindre sexløse perioder og jeg bestemte meg fort for å gjøre noe med det. En gang så tente jeg på masse telys inne på badet og på soverommet. Tok han med meg inn i dusjen, vasket han på ryggen og hjalp ham med å barbere ansiktet. Tok han med inn på soverommet og masserte ryggen, nakken, ansiktet og hodebunnen hans også lå vi bare nakne på senga sammen og strøk hverandre på ryggen og bare snakket lenge. Det gav en stor piffer for sexlivet vårt ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...