Gå til innhold

Høyt blodtrykk og sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Lurer bare på om det er noen som har litt erfaring å dele med meg? Jeg ble sykemeldt pga høyt blodtrykk sist fredag hos legen. Var ca 85/145. Sykemeldt i 2 uker først, så ny sjekk. Har dere noen gode råd, og ellers erfaringer om blodtrykket gikk ned igjen til normalen? Er i uke 20 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Høyt blodtrykk kan i værste fall være starten på svangerskapsforgiftning, da i kombinasjon med eggehvite i urinen, noe som legen din også sikkert sjekker. Svangerskapsforgiftning så tidlig i svangerskapet er IKKE så vanlig, så det høye blodtrykket gir seg nok bare du tar det rolig nå som du er sykemeldt. Selv fikk jeg svangerskapsforgiftning på slutten i forrige svangerskap (skal nå ha et barn til i november). Lytt til legen og ta livet med ro. Godt at du blir fulgt opp med ny sjekk om 2 uker. Lykke til!

Skrevet

Du mener vel 145/85, et undertrykk på 145 ville du høyst sannsynlig blitt innlagt på sykehus med, og et overtrykk på 85 er svært lavt. 145/85 er forhøyet, men ikke sååå høyt, men du BØR ta det med ro, hvile mye og kutt alt som helter salt og lakris (og det er svært svært viktig) !!!!!! Jeg ble sykemeldt pga. høyt blodtrykk i sist svangerskap og la var undertrykket nærmere 100.

Skrevet

Fikk et tips av min mor, hun hadde lest at kiwi er bra for høyt blodtrykk.

Hun dytter det i meg så fort hun har mulighet. ;-)

Hva svangerskapsforgiftning angår, så er det vel hvile, masse drikke (vann) og det å unngå salt som gjelder.

Har selv vært sykmeldt siden april pga blodtrykket, men har heldigvis ikke mye tegn til SF enda.

Skrevet

Jeg fikk lett svangerskapsforgiftning sist (helt udramatisk...) det begynte med at blodtrykket steg. Denne gangen har legen min anbefalt meg å ta magnesiumtilskudd, som man får kjøpt på helsekost og apotek, dette regulerer blodtrykket litt ned, men er ikke blodtrykksmedisin, liksom... jeg har hatt lavt/ bra blodtrykk hele svangerskapet hittil, bittelitt lavere enn det jeg vanligvis har. Legen min anbefalte 200 mg. om dagen. Lykke til. :D

Skrevet

joda, jeg hadde 150/100 målt på det høyeste,

ble først sykemeldt en uke 100% (jeg var noe motvillig da jeg ikke skjønte at det var SÅÅÅ innmari alvorlig) Måtte på ny kontroll etter den uken og tilsammen ble jeg sykemeldt 100 % i litt over en mnd, siden da har jeg vært i jobb kun 50 % men blodtrykket mitt er nå kjempefint så jeg skal be legen om å få gå opp litt og kanskje jobbe 70 %, men vi får se, er bare 2 mnd til termin nå så...

begynte da jeg bare var 14 uker på vei så jeg har vært sykemeldt en del ja...

mitt blodtrykk holdt seg oppe i mange mange mnd og jeg slappet av og gjorde alt for at det skulle gå ned. Sambo gjorde ALT hjemme og fikk til slutt høyt blodtrykk han også. Det gjelder å bare ta alt med ro og ikke stresse så innmari. Doktoren tar jo tester for å se om det ligger ann til svangerskapsforgiftning.

Det går nok ned igjen skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...