Gå til innhold

Våkner med et hyl etter 30 minutter, 7 mnd

Anbefalte innlegg

Virker steintrøtt, men hyler. Noen som har erfaring med dette? Og noen tips?? Har skjedd flere kvelder på rad at han våkner en halvtime etter å sovnet. Kan så sovne igjen etter en stund, men våkner på nytt med hyl etter 20-30 min. Dette kan så gjenta seg et par timer, før han faller til ro for natta. Tror ikke jeg legger han for tidlig, (kl. 1900) fordi han er trøtt og grinete på forhånd, og sovner lett..

Fortsetter under...

han kommer nok inn i en lettere søvn akkurat da , og de har lett for å våkne (helt typisk etter ca 30 min ja), vær på pletten (ta tida så vet du ca når det skjer og er der) og rugg på ham litt i det det skjer så sovner han nok igjen. tar et lite tak over rompa på min hvis han ligger i senga og rugger litt. Er han i vogna rugger jeg bare litt på vogna

Sånn er vår også! Og hun er 8 mnd nå, vært sånn en god stund nå... Vet egentlig ikke hva som er problemet her heller.. Noen ganger hjelper det med en puppe-skvett - og så sove igjen, noen ganger tar vi hun rett og slett opp - og så sover hun i fanget vårt etterhvert.. ingen ideell løsning, men vi vil ikke ha et gråtende barn ;)

Håper noen kan tipse?

Nina Misvær mener alt slikt er innsovningsproblemer.

Lar dere barna sovne av seg selv, eller legges de over i senga i søvne? Da er det typisk at de våkner etter omtrent så lenge. Mener det var noe med at de blir redde for de ikke kjenner seg igjen, eller at den som satt der da de sovnet plutselig er borte.

Det er uansett et godt råd å legge barnet i senga søvnig men ikke sovende. Hvis de finner søvnen av seg selv, har de liksom innfunnet seg med situasjonen. Har innført dette her, og det virker bra.

Men det kan selvfølgelig være 1000 helt individuelle ting som gjør at unger våkner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...