Gå til innhold

hvor lenge tar dere folat?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I bruksanvisningen på glasset jeg har står det "3 måneder etter oppstått graviditet", så noe slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er anbefalt fra staten sin side at man tar det de 3 første måneden. men jeg fikk beskjed av legen min at d var bare å fortsette hele svangerskapet, da folat var veldig bra for babyen også videre ut i svangerskapet. var vist noen endringer i anbefalingene fra staten sin side på vei som kom til å anbefale det lenger slik jeg forstod det:)

Så jeg kommer ikke til å slutte med det første iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) jeg har lest at det er mest viktig de første 12 ukene...å etter 13-ende uke skal man ikke ta for da kan det være farlig for barne...leste det på en internet side så d trenger ikke å være sant =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke tatt i det hele tatt denne gangen! Får høre hva legen sier når jeg kommer inn til time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folat er ikke farlig verken for mor eller barn, men svært viktig 3mnd før og 3 mnd etter oppstått graviditet:) tror jeg fortsetter med både folat og tran resten av svangerskapet jeg(for sikkerhets skyld..), men lett og bli forvirret av all info som svirrer omkring ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat (folinsyre) er bare en spesiell type B vitamin - så det ville overraske meg om det skulle vise seg å være farlig etter 3. måned...

... men jeg har blitt overrasket før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tadd det siden mars og tenkte i allefall ta det de 3 første månedene. Kommer nokk til å ta til det blir tomt og så fortsette hvis jeg får det anbefalt fra lege/jormor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...