Gå til innhold

Siste nytt: sex hjelper ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle dere som satser hardt på sex for å få i gang fødselen kan NRK tekst-TV i dag melde at det etter intens forskning (hvordan de forsket står det ikke noe om) ikke er noe som tyder på at sex setter i gang noen fødsel. Hva gjør man da? Tror kanskje jeg går over til et par glass rødvin i steden for :-) Det beste som ikke hjelper!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg VET at sex hjelper, for da jeg gikk høygravid med Sunniva startet det alltid opp etter hver gang, men roet seg igjen. Da vi imidlertid (kremt) slo ut håret og tok flere runder på rappen (rødme), startet fødselen en gang for alle - og vi dro inn til sykehuset!!! Har lest at man må ha flere omganger på rappen, egentlig er det ca 8 doser som er anbefalt :-) De færreste orker vel det, hi hi!

Skrevet

Det var jo egentlig litt dumt. Får krysse fingra for at gubben ikke har fått med seg dette for han har vært så vanskelig å ha med å gjøre siden jeg passerte 80 kg... :)

Skrevet

Det er jo ikke sexen i seg selv som starter det hele, men hormonet prostagladin(?) som finnes i sæd. Dette hormonet er akkurat det samme som finnes i modningspillene som jordmor setter når en skal settes i gang.

Her hos oss har det i allefall virket hver gang og vi håper det virker denne gangen også...

Skrevet

ja det er det i sæden som kan utløse rier, men man må ha det 8 ganger i løpet av en dag for å få samme dose som dem har i pillen. ellers er jeg helt enig at sex ikke hjelper....oppskrytt. så jeg gidder ikke prøve det mere.funker ikke likevel..

Skrevet

Det velger jeg å se helt bort i fra.. he he

kjører på alikevell;) He heh;) tar sjangsen..

Rødvin.. fordi du slapper av.. også er det noe i den som kan sette fart på kroppen og blodomløpet..men ellers vet jeg ikke.. det er vel mest for¨å slappe av ,så kansje ting kommer av seg selv? Vet ikke jeg ,men lurer jeg og:)

Skrevet

Kynnerne/modningsriene mine tar seg alltid kraftig opp eter sex,så jeg er overbevist om at det funker... ligg med beina høyt i 20 min så sæden kommer i direkte kontakt med livmortappen...og vips så har du kynnere som kommer tett som hagl. Håper bare at de går over i skikkelige rier snart...

Skrevet

Åtte ganger... Høres ikke så fristende ut, synes jeg. Blir øm nedentil bare ved tanken.

Skrevet

Kanskje det kan være lurt å være litt øm der nede før fødselen. Mulig huden har blitt tøyd og bøyd så mye at fødselen går som en drøm uten rifter og andre plager. :)

Skrevet

Sex fungerte på meg med forrige gutt. Da ble det ikke så mye sex generelt, men 1 uke før fødsel var jeg helt gal etter å få han ut. Vi hadde sex og dagen etter - rettere sagt morgenen etter startet riene og vannet gikk. Tilfeldig? Mulig det, men jeg kommer til å satse på sex rett før termin denne gang også.

Skrevet

Som (blivende) alenemor får jeg vel bare hive meg på flaska når terminen nærmer seg...... He-he.

Skrevet

når livmormunnen er moden da er øyeblikket inne for denne prostaglandin innsprøytningen som sæden bringer inn. Derfor er det mange det ikke "funker" for. De som det derimot har "funket for har tydeligvis vært modne nok. Så naturen bestemmer dessverre veldig mye her også. Stakkars dere fødeklare..ikke lett å være fødelysten når dagene og timene bare går-

lykke til dere alle

Skrevet

funka for søsteren min med begge barna hennes :P

Skrevet

Hmmmm.....

tror det var sex som satte det i gang hos meg, 6 uker før tida.

Fikk som vanlig kynnere etter sex(noe det hadde vært litt lite av på slutten)

Dette var lørdagskveld, og det varte søndagen også. Ganske rimelig og kraftig, med tak i ryggen.

Da begynte det nok å åpne seg, det føltes litt rart, og `åpent`utover uka, trodde jeg hadde uvi så jeg leverte prøve på torsdag.

Fredag morgen var gutten født..

...kunne kanskje skjedd likevel, men det er ikke påvist noen grunn til at jeg fødte tidlig...

2 uker etterpå ringte de fra lege kontoret og sa ar urinprøven min var forurenset :0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...