Gå til innhold

Termin-forvirring

bbk og 3 håpefulle

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som er gravide med tvillinger etter IVF eller som kanskje vet allikevel...

Er ikke noe stor sak, men føler at legene ikke helt får bestemt seg når termin min er. Vært på Riksen, lokalt sykehus og gynekolog. Alle sier ulikt.....

Etter siste mens som var 7.april så er jeg i 20.uke nå. I forrige uke ble de målt på riksen til 19 uker og 2 dager. Denne uka ble de målt til 19 dager........på lokalt sykehus. han endret da min termin siden det er der jeg skal ta KS.

Vet at 1 uke ikke er mye, men på slutten så virker 1 uke som en evighet...... De skal bli tatt med KS 2-3 uker før termin uansett. Men hadde innstilt meg på at det skulle skje før jul, nå må jeg vente til over nyttår.....Kan det tenkes at tvillinger vokser saktere enn hvis det er 1 og at det derfor blir vanskelig å si nøyaktig termin??

Eggene mine ble befruktet 21.april og satt inn 27.april. Gynekologen min sier at det skal regnes fra innsetting og da blir det ennå senere termin.....

Litt forvirret da........

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har fått annen beskjed angående terminberegning... Jeg har fått regnet termin ut fra uttaksdagen (altså blir første dag i siste mens den liksomme eggløsningen/uttaket minus to uker). Jeg hadde uttak på en onsdag og regner derfor alltid at en ny uke starter på en onsdag. Jeg er i morgen 18 uker på vei og skal på ultralyd neste uke. Er ganske spent på hva de sier om termin etter måling...

Ellers har jeg lest at tvillinger vokser like fort de første 20 ukene men at veksten deretter kan avta i forhold til bare én baby i magen (pga trangt om plassen, tror jeg).

ps Leste artikkelen i Henne og var en av de mange som satt med tårer i øynene... Det mest fantastiske med hele artikkelen (utenom selve resultatet da!!!) var det utrolige bildet av deg i telefonen da du fikk vite at det var to friske egg... EKTE FØLELSER i lange baner!!! Herlig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...