Gå til innhold

Til alle som har hatt blødninger - det er håp:)

mamman til nyttårsbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en kraftig blødning i uke 6, ultralyden viste et foster, men legen kunne ikke se at hjertet slo (fosteret var for lite). Det ble da konstantert "truende abort". Etter en uke kom jeg tilbake til en ny ultralyd, og vi så begge at hjertet slo som bare det! Likevel blødde jeg en gang til i uke 12. Årsaken til blødningene er noe uvisst, men det kan ha vært morkaken.

Tiden har gått siden dette og jeg er nå i min 22 svangerskapsuke. Vi har hatt flere ultralyder etter dette, og alt står bra til med den lille gutten vår der inne - svangerskapet har utviklet seg normalt.

Vår datter på snart 5, får en lillebror på selveste nyttårsaften (selv om jeg tviler på at det blir den dagen!)

Jeg ville bare gi dere her inne en positiv tanke, for jeg vet selv hvor påkjennende det er med disse blødningene - og all usikkerheten det medfører. Så selv om man blør noe - jeg hadde også sterke smerter - betyr ikke det at det ender i abort. Og om det så gjør, så er det naturen sin måte å "rydde opp " i det som ikke er liv laga...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åhhh=)))

nå ga du i iallefall et stort håp til meg=))) blødde i uke 7 jeg... jm sa at det kunen være morkaka... håper som bare det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk; det var veldig oppmuntrende for meg! Kan jeg spørre, hvordan blødningene dine var? Hvor lenge varte de? Var det fersk blod? Jeg har blød i en uke nå (er ca. i uke 7). Mest frisk blod, ingen klumper. Jeg blør litt og så en pause på ca. 1 døgn uten blod, så blør jeg igjen kanskje 1/2 dag, og så ny pause. Jeg var til innvendig UL i går og ble sjekket av 3 leger, som alle så anlegg til foster og morkake, og den mest erfarne legen var helt sikker på at han så hjertet slå. Jeg føler meg ganske gravid ennå og skal nå ta blodprøver hver 3. dag for å måle hcg. Ny innvendig ul på mandag. Jeg håper innerligt at jeg får oppleve det samme som deg - at det er en frisk og rask spire, som sitter godt fast.

Skrevet

Blødningen startet med kraftige smerter, stikkende smerter nederst i underlivet. Blødningen var så stor at jeg blødde noe gjennom olabuksa. Det var en frisk blødning, ingen klumper el. Selve blødningen varte kort (1 dag), men det kom noen "drypp" hver dag i noen dager etterpå. Den første blødningen var friskt rødt blod. Senere var blodet noe mørkere, gammelt blod.

Vi kunne tydelig se en forholdsvis stor blodansamling ved siden av fosteret på ultralyd. Årsak til truende abort var jo nettopp dette, at når blodet kom ut - ville det muligens ta med seg den lille...Men det gjorde det ikke, han sparker & romstrerer der inne i skrivende stund. Jeg går nå i uke 22.

Det er viktig med hvile dersom det er morkaka, dette fordi den da vil raskere kunne feste seg igjen. Dersom det er noe galt med babyn vil nok naturen gå sin gang.

Håper det går bra med dere og den lille, det må ikke nødvendigvis gå galt selv om man har blødning.

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Det var virkelig en trøst for meg. Jeg har omtrent ikke blødd siden jeg var til ul, så det er forhåpentligvis et positivt tegn. Forsøker så vidt mulig å holde meg i ro, ingen tunge løft, ingen stress osv. og håper det hjelper. Også hos meg så de en del masse/veske i livmoren uten for fostersekken, som de ikke helt kunne bli enige om, hva var og hvorfor, men det kan jo være akkurat som du beskriver. Jeg håper jo det, men samtidig - er det noe galt med fosteret, så er det jo best det kommer ut nå frem for senere. Takk igjen for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...