Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål ang. fødselspenger. Det er litt innviklet, men håper noen kloke hoder kan hjelpe meg å se om trygdekontoret eller jeg har rett...

Jeg har vært ansatt hos min arbeidsgiver til 31.07

I begynnelsen av juni gikk jeg ut i permisjon og i juni fikk jeg vanlig månedslønn + feriepenger fra min arbeidsgiver.

I søknaden til trygdekontoret har jeg skrevet at jeg skal ha ferie fem uker i oktober ( en uke i november.) Jeg tenkte at de feriepengene jeg fikk i juni, må jeg spare til i oktober siden jeg ikke får utbetalt noe fra trygdekontoret da. Men dersom jeg skal spare de feriepengene, får jeg jo ingenting i juli! Jeg trodde at jeg kom til å få penger fra trygdekontoret for juli, men det får jeg ikke siden arbeidsgiver har utbetalt lønn for juni og juli. Dama på trygdekontoret sa at de kunne stryke at jeg har ferie i oktober, og utbetale fødselpenger til meg da, men da kuttet de fem uker av permisjonen på slutten. Kan virkelig dette stemme? På meg virker det som om det er fem uker jeg ikke får utbetalt noenting...

Fortsetter under...

Hvorfor får du ikke betalt for juli? Tror arbeidsgiver at du har ferie da?

En annen mulighet er vel at dere får forskuddsbetalt på jobben hos dere slik at utbetalingen i juni egentlig er for juli. Hvis det er tilfelle stemmer det ettersom de hos trygdekontoret betaler ut på dlutten av mnd. Da blir det en mnd uten penger inn før du kommer i gjenge igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...