♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 ...jeg har urinveisinfeksjon på ett tredagers seminar med jobben! Tror dette blir den største hvite løgnen jeg har måttet gjennomføre! Vil ikke at mine kollegaer skal vite at jeg er gravid enda, det er alt for tidlig og jeg har mistet to ganger før! Har heldigvis ei søster som har 2,5 års helvete med urinveisinfeksjon, så hun har gitt meg litt info. Opplevde det selv en gang i fjor det var ikke noe særlig, for å si det sånn! Håper så inderlig at ingen av dem fatter mistanke! (takker ei her inne for tipset om dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Supert ips. Hva svarer du hvis de spør hva slags antibiotika du ta og hvor lenge? Jeg kunne tenkt meg å bruke denne løgnen selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Det er jo tidenes mest brukte unnskuldning for graviditet da... Jeg hadde uiv (men var faktisk gravid og) og alle trodde jeg var gravid... Jeg måtte jo bare nekte da, men vet ikke om noen trodde på meg... hadde pencelinen med og alt... Men lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arya Skrevet 22. august 2006 #4 Del Skrevet 22. august 2006 Hei, Jeg er faktisk på en 5 dagers jobbtur AKKURAT nå.. og jeg må si at det er skikkelig slitsomt. Jeg ble faktisk nødt til å fortelle de to nærmeste kollegaene mine, ellers er det ingen som vet. Så de siste dagene har gått med på å fortelle servitøren på restaurantene, og de har gitt meg alkoholfri vin/ øl.. og ingen har sett forskjell. Og på kveldene har jeg kjøpt sprite med sitronbit i så det ser ut som GT.. herreguuud for et styr.. hehe. Men så vet jeg at med en gang det kommer ut går ryktet som ild i tørt gress - og det har jeg lyst til å vente litt med siden det er så tidlig enda (5 uker..)- Lykke til med jobbturen - det går nok strålende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 22. august 2006 Inne på lommelegen står det: Hvordan velger legen medisin: Statistisk sett vet vi at de fleste halsinfeksjoner kan kureres med penicillin og de fleste urinveisinfeksjoner kan kureres med et middel som heter trimetoprim. Slik statistisk kunnskap bruker legene ofte når de velger medisin. Og søsteren min sa at det finnes som ukes kur! Du kan jo lese litt om det her: http://www.lommelegen.no/art/art800.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 22. august 2006 Uff! Ja, jeg kan ikke si jeg gleder meg noe voldsomt, men håper at mine kollegaer ikke stiller så mange spørsmål. De vet at jeg var hos en spesialist for ca en måned siden, men de vet ikke hva det gjaldt! Sa at jeg syntes det var for privat å fortelle....det var da jeg hadde en spontanabort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 22. august 2006 Oi! Det var jeg ikke klar over.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #8 Del Skrevet 22. august 2006 jeg kunne like gjerne hatt et stort skilt som sto gravid på... men prøvde jo å si at det var faktisk uvi...(noe som jeg hadde og) men tror ikke det var noen som beit på(kanskje noen få) men spiller jo igrunnen ikke noe hva folk tror, de får jo bare spekulere;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 22. august 2006 Kanskje jeg kan bruke din uvi??? Vet ikke helt hva det er, men hvis du vil så hadde jeg blitt superglad hvis jeg kunne låne den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #10 Del Skrevet 22. august 2006 min?? nå virket det jo ikke så bra da, men d kan nok være fordi jeg trodde jeg hadde værdensbeste unnskuldning. Og ble tatt litt på senga da jeg ble konfrontert med en mulig graviditet;) jeg fikk en medisin som het selexid(tror det var det) det var en 10 dagers kur. Hadde ikke feber(noe enkelte får) og var i god form trass smerter ved vannlating. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 22. august 2006 #11 Del Skrevet 22. august 2006 Går godt an å bruke uvi som unnskyldning. blir ikke kjempedårlig slik at du ikke klarer å bli med, men kan ikke drikke pga antibiotikakuren . Har hatt uvi mange ganger og hvis noen spør så er den vanligste kuren: Trimpetoprim 2 ganger daglig i 5 dager. og husk trimetoprim kan ikke brukes av gravide så den også kan du bruke hvis de spør mere. god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 22. august 2006 Hva står uvi for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 22. august 2006 #13 Del Skrevet 22. august 2006 Urinveisinfeksjon ;0) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #14 Del Skrevet 22. august 2006 uiv=urinveisinfeksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Spirevipp♥ Skrevet 22. august 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 22. august 2006 Tenkte nok det var det...hehe Da vet jeg det! Tusen hjertlig takk for tipset!!! Blir nok denne jeg bruker! Var det noe bestemt tidspunk man tar kuren på? Det er piller sant? Ikke stikkpiller? Skal det taes i forbindelse med mat? ...tror jeg skal lese litt mer om dette på nett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #16 Del Skrevet 22. august 2006 Det var et lurt tips. Skal på seminar selv snart, men mitt største problem er kvalmen, hvordan skal jeg skjule det fra morgen til kveld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #17 Del Skrevet 22. august 2006 er best i lag med mat og ikke drikk/spis melkeprodukter to timer før og to timer etterpå(det kan ødelegge kuren) drikk et stort galss med vann med tablettene:) Det beste når man har uiv er å unngå søte drikker(som brus og saft og slikt, drikk heller apelsin juice det er kjempe bra) jeg tok en tabelett morgen, midt på dag og kveld. om du skal dra "løgnen" litt så kan du jo "begynne" på kuren noen dager før dere reiser, så du ikke plutselig går på den når dere reiser... kan være litt mer troverdig da.. når var det du skulle reise?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 22. august 2006 #18 Del Skrevet 22. august 2006 Et lite tips: i tillegg til Trimetoprim er det vanlig å ta Selexid kur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #19 Del Skrevet 22. august 2006 du får "skryte" på deg en plutselig spy-syke... de kan komme ganske så plutselig, å da er du jo ikke i form til å drikke heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 22. august 2006 #20 Del Skrevet 22. august 2006 jeg tok bare selexid...10 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 22. august 2006 #21 Del Skrevet 22. august 2006 Mente selvfølgelig enten eller ;0) Sorry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå