Gå til innhold

HVOR STORE ER BARNA BLITT NÅ???


NEI-TIL-LAKEN

Anbefalte innlegg

Ja nå kan vi begynne sammenligne barna....for de som ønsker...! Var på første kontroll etter fødsel...Sanna var da 21 dager gammel (3 uker) og var blitt 4,7 kg (3944g ved fødsel)...men det var alt som blei målt, helsesøter ville vente med alt annet til 6 ukers kontroll..og den skal vi på i begynnelsen av september..så noen som har vore på 6 ukers kontrollen?????spennende å se ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun var 4200gram da vi ble skrevet ut av sykehuset, var 4450 da hun var to uker gammel. Regner med hun nærmer seg 5kg nå, hun har skikkelig matvett:-) Blir spennende på 6 ukers kontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veide snuppa forrige uke (4 uker) og da veide hun 4405 gram! Veide 3555 da hun ble født, så hun har lagt godt på seg :)

6 uker kontroll neste onsdag! Da regner jeg med at de måler henne i tillegg til veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på helsestasjonen og veid lille-snupp idag, akkurat en måned gammel!

Ved fødsel veide hun 2870, og nå var hun gått opp til 3820, synes hun er blitt veldig stor selv, mens alle andre kommenterer hvor liten hun er...

Hun fyller seg selv fra topp til tå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4085 g og 53 cm ved fødsel

3800 g 4 dagar gammal, ved utreise frå sjukehuset

4325 g 13 dagar gammal, på helsestasjon

4825 g 27 dagar gammal, vegd heime

På helsestasjonen sa dei at ho hadde lagt på seg det dobbelte av minstekravet. Det er godt å høyre at ho får nok mat iallefall :)

Ivertfall sia eg prøver å drøye til 2 timer mellom måltida, pga ho har litt ilt i magen sin. Helst vil ho ha mat heile tia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at jeg har det største barnet i juliklubben. Han var 5.060 kg og 55 cm lang da han ble født, og nå når han er 7 uker er han 7.190 kg og 63,5 cm lang. Jeg er glad for at jeg ikke kjøpte så mange klær i str 62 og 68 for han har vokst ut av nesten alt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anja var 2960 ved fødsel ved utreise på sykehuset var hu 2720.

Nå er hu 3325 og 25 dager gammel.

Måtte slutte å amme da hu ikke gikk opp i vekt men med mme så la hu godt på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da tror jeg at Sønnen min havner helt i andre enden av skalaen!

Han var 2500g og 50 cm da han ble født ( en uke etter termin, alt normalt og jeg er normalt stor...) To uker senere var han 3400 og 7 uker gammel 4,6 kg og 54cm. Nå er han 9 uker og holder på å vokse ut av 56...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa vår var 3220 og 48 v fødsel. Ved hjemreise veide hun 2910. På seksukerskontrollen i går veide hun 4550 og var 56 cm. Ikke noe i veien m appetitten her i gården heller nei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amandus var 4718 og 55cm da han ble født 31.juli. målte han selv nå på mandagen (da var han 5 uker på dagen) Ogmed klær og bleie var han 6160 og 61cm.

Stor pjokk ja, snart ute av 62 str også nå, må forte meg å bruke alle klærne vi har fått i gave før han vokser ut av det, hihi!

 

6 ukers kontroll på tirsdag, så skal bli spennende å få en litt mer nøyaktig vekt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...