Gå til innhold

lengre fri for far pga keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter ks får man jo beskjed om å ikke løfte tung, ikke trille vogn i oppover bakker o.l. I tillegg sliter jeg med å løfte ham opp og meg opp etter amming og andre ting. Far skal jo begynne i jobb etter 2 uker, hvordan skal jeg klare meg da...?? Noen som har opplevd at far har fått lengre fri fra jobb??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg tok ks fikk pappan en måned fri med betaling. Hadde vel fått alle seks ukene jeg måtte være ekstra forsiktig hadde det ikke vært for et kurs han ville på selv.

Dette er nok et stort unntak, er ikke vanlig dessverre. Sånt er jo opp til arbeidsgiveren selv.

Skrevet

Min sambo fikk bare fri 1 dag i forbondelse med fødsel, og ingen steder står det noe om at pappaen skal ha lenger fri ved ks. Dette er fullt og helt opp til arbeidsgiver.

Jeg var alene hjemme med baby fra første dag jeg, og det gikk bare fint det. Hadde veldig vondt i begynnelsen + at jeg slet med puppene (veldig vondt), men jeg gjorde bare det jeg måtte. Husarbeide og slikt fikk stå!

Går så fint skal du se. Lykke til!

Skrevet

lengre fri for far pga keisersnitt?

-----------

Nei, desverre ;/

Far har ingen rettigheter her selv om vi mødre har fått beskjed om omtrent å sitte i ro i sofaen i tre måneder fremover.

Pappan her løste saken på den måten at han tok seg en liten prat med fastlegen og sa følgende; Jeg kan ikke fungere i jobb pga at jeg er bekymret for mors helse hvis hun må streve for mye.

Resultatet ble en tre måneders sykemelding......;)

Og gjett om jeg er glad for det _nå_ i ettertid........

Så "saken" kan løses på en enkel og grei måte........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...