Gå til innhold

Oktober: Kanskje nåken som har ett råd eller sju

Anbefalte innlegg

Eg e i veke 33, og dei siste 2 mnd har eg ikkje gått opp ett gram, heller gått ned litte grann...

Eg e begynt å bli skikkeli bekymra, men den lille gutten sparke kvar dag å e egentli kjempe aktiv.

Eg eter normalt, ialle fall ikkje for lite...

Magen min e den samme str som for 2 mnd sio... (100cm)

Tilsammen har eg gått opp ca 5-8 kilo... E ikkje det lite????

Håper virkeli at eg kan få svar fra nåken litt meir erfarne en meg sjøl...

Fortsetter under...

så lenge symfyse/fundus-målet ditt øker på hver kontroll, så vokser helt sikkert barnet som det skal. luft bekymringen din for lege/jordmor neste gang, og hør hva h*n sier. og det varierer veldig hvor mye en legger på seg i svangerskapet. noen legger ikke på seg noe den siste mnd eller så - andre kan legge på seg 1 kg i uken eller mer på slutten! det kommer også an på hva du veier i utgangspunktet - var du veldig tynn, eller kraftig fra før, legger man gjerne på seg forskjellig. Sist gang jeg var gravid veide jeg over 20 kg mer ved fødselen sammenliknet med før jeg ble gravid, men det meste var vann, fikk endel av det de siste 2 mnd. denne gangen har jeg "bare" lagt på meg ca 10-11 kg (startvekten var den samme ved begge graviditetene), har foreløpig lite vann i kroppen og vekten har stått stille de siste 2 ukene (er 33+6 i dag).

Jeg har heller ikke lagt på meg noe særlg. Gikk først ned flere kilo, før jeg gikk opp igjen. Har lagt på meg ca 4 kilo. Sist jeg var gravid gikk jeg opp 5 kilo. Dersom magemålet flater ut bør du spørre etter en ekstra ul. Det måtte jeg sist. Da var det litt lite forstervann og de var litt usikre på om morkaka fungerte skikkelig, derfor ble fødselen satt i gang 3 uker før termin.

Snakk med legen/jordmora di og hør hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...