to ganske tette og helt ferdig Skrevet 22. august 2006 #1 Del Skrevet 22. august 2006 NÅR VET JEG AT BABYEN MIN ER METT ETTER AMMINGEN? SKAL JEG TILBY BEGGE BRYST? HUN SOVER LITE PÅ DAGEN OG MYE PÅ NATTEN, DET KAN GÅ OVER 4 TIMER FRA HUN HAR FÅTT SISTE MÅLTID, HUN GRÅTER IKKE MYE OG ER SJELDEN MISSFORNØYD. SKAL JEG BARE LA HENNE SOVE TIL HUN VÅKNER NÅR HUN FØRST HAR SOVENT? HUN ER SNART 14 DAGER GAMMEL ER DET IKKE VANLIG AT SÅ SMÅ BARN SKAL SOVE LITT PÅ DAGEN OGSÅ?? SNILLE DERE MED ERFARING KAN NOEN FÅ ROET EN NYBAKT MOR??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6026235-usikker-kan-noen-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snull Skrevet 22. august 2006 #2 Del Skrevet 22. august 2006 Heia Vær trygg på at baibien din sier ifra hvis hun er mer sulten...du kanjo prøve å legge henne til det andre brystet, og er hun mer sulten, så suger hun. I starten(ihvertfall den første måneden) tilbydde jeg alltid begge brystene...ikke alltid hun ville ha,men jeg prøvde hver gang. Nå når melekproduksjonen har tatt seg opp er hun veldig fornøyd etter ett bryst...merker det ved at hun slipper taket og bare ligger og "koser" med brystet. Så lenge hun virker tilfreds og ikke gråter eller sutrer tror jeg du kan være trygg på at hun er mett og go. De små har en fin? evne til å gi høylytt beskjed når de er sultne I starten sov ikke mi snuppa noe særlig på dagen heller...var veldig urolig og det virket som hun slet veldig for å finne roen....måtte ut å trille tur med henne for å få henne til å sove(gjorde det 2-3 ganger om dagen til hun var over 2 mnd). Så lenge hun er frisk og legger på seg som hun skal, er det ikke nødvendig at du vekker henne. Når hun endelig har sovnet er det godt for henne, og sikkert for deg også , å få slappe av. Vær trygg på at hun våkner når hun er sulten!! Noen barn trenger mindre søvn enn andre...slik er det bare. Her i huset begynte snuppa å sove mer etter fyllte 2 mnd...sov lengre økter også. Har du prøvd å bysse eller trille tur med henne for å få henne til å sove...noen barn kan ha problemer med å finne søvnen av seg selv, og kan trenge litt starthjelp Håper dette var til litt hjelp...har ikke så veldig lang fartstid som mamma jeg heller(3.5 mnd), så da er det godt å kunne komme inn hit å få hjelp og støtte av de mer erfarne mammaene:) Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6026235-usikker-kan-noen-hjelpe/#findComment-6027075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 22. august 2006 #3 Del Skrevet 22. august 2006 Hvis hun sover bra på natta så la henne gjøre det- 4 t er greit da. med mindre det viser sg at hun legger for lite på seg, da bør du kanskje amme annenhver til hver tredje time døgnet rundt, men tror en bikk på 4 t om natta er greit uansett. Så lenge hun ikke sover for mye på dag vil hun nok gå opp i vekt -og det gjør hun jo ikke. Noen sover mye hele tiden, mens andre sover mindre, sånn er det bare. Du finner ut etterhvert om huntrenger ett el to bryst pr måltid. vil hun ha mer etter å ha sugd på det ene, så tilby det andre- vil hun ikke er det greit med en pupp pr måltid. Som regel klarer brystene å produsere etter etterspørsel. mett er hun nok hvis hun slipper selv eller evt bare kosesuger- mindre aktiv suging og svelging. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6026235-usikker-kan-noen-hjelpe/#findComment-6028032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå