Har en herlig gutt:) Skrevet 22. august 2006 #1 Skrevet 22. august 2006 jeg er i dag 15+6 og er plaget med lavt blodtrykk, lå i dag på 100/65 er det flere her som er plaget med det? jeg kjenner jeg fort blir svimmel og får vondt i hodet, noen gode råd om hvordan jeg kan få opp blodtrykket? jeg spiser hvertfall lakris som jeg har blitt så glad i men god samvittighet:)
Gjest Skrevet 22. august 2006 #2 Skrevet 22. august 2006 Jeg har 100/55, har hatt det siden ca 15 uker jeg og, er nå snart 22. jeg passer på å drikke mye å ikke bli så svulten før jeg spiser igjen, men dandre ord, spiser ofte
lnamor høygravid!!!!!!! Skrevet 22. august 2006 #3 Skrevet 22. august 2006 Sliter også med lavt blodtrykk, og foruten å spise ofte har jeg fått beskjed om å ta det med ro, legge bena høyt (er i 100% jobb og har to unger fra før, så det blir jo ofte..) og slappe av. Mye søvn og mye vann. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt 50% pga blodtrykket var så lavt, ro og avslapning var alfa og omega Lykke til! Klem
mams06 Skrevet 22. august 2006 #4 Skrevet 22. august 2006 Lakris skal hjelpe litt pålavt blodtrykk. Ellers er det beste å ta det litt roligere,spise lite men ofte. Jeg har hatt 90/55 lenge og er i uke 28, men har blitt mye piggere etter at jeg startet med Hemofer pga.at blodprosenten ikke var så høy. Prat med lege/jordmor om du kanskje har lav blodprosent, kan hende kommer svimmelheten og hodepinen av det. Funka for meg vertfall!
theal Skrevet 22. august 2006 #5 Skrevet 22. august 2006 Hvor mye skal blodtrykket ligge på da? Mitt har vært mellom 80/60 og 100/60... Har hørt at koffein påvirker blodtrykket, men det skal vi jo ikke ha så mye av...
Gjest Skrevet 22. august 2006 #6 Skrevet 22. august 2006 blodtrykket skal normalt ligge på ca 120/70. men litt pluss eller minus har ingenting å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå