Gå til innhold

lavt blodtrykk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i dag 15+6 og er plaget med lavt blodtrykk, lå i dag på 100/65 er det flere her som er plaget med det? jeg kjenner jeg fort blir svimmel og får vondt i hodet, noen gode råd om hvordan jeg kan få opp blodtrykket? jeg spiser hvertfall lakris som jeg har blitt så glad i men god samvittighet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 100/55, har hatt det siden ca 15 uker jeg og, er nå snart 22. jeg passer på å drikke mye å ikke bli så svulten før jeg spiser igjen, men dandre ord, spiser ofte

Skrevet

Sliter også med lavt blodtrykk, og foruten å spise ofte har jeg fått beskjed om å ta det med ro, legge bena høyt (er i 100% jobb og har to unger fra før, så det blir jo ofte..) og slappe av. Mye søvn og mye vann.

Sist svangerskap ble jeg sykemeldt 50% pga blodtrykket var så lavt, ro og avslapning var alfa og omega

Lykke til!

Klem

Skrevet

Lakris skal hjelpe litt pålavt blodtrykk. Ellers er det beste å ta det litt roligere,spise lite men ofte.

Jeg har hatt 90/55 lenge og er i uke 28, men har blitt mye piggere etter at jeg startet med Hemofer pga.at blodprosenten ikke var så høy.

Prat med lege/jordmor om du kanskje har lav blodprosent, kan hende kommer svimmelheten og hodepinen av det. Funka for meg vertfall!

Skrevet

Hvor mye skal blodtrykket ligge på da? Mitt har vært mellom 80/60 og 100/60... Har hørt at koffein påvirker blodtrykket, men det skal vi jo ikke ha så mye av...

Skrevet

blodtrykket skal normalt ligge på ca 120/70. men litt pluss eller minus har ingenting å si

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...